Header Ads

Onlar İçindeki Harikaları Bilmiyorlar / Robin Sharma 2023 - 02


Seni kötüleyenlere güvenme. Seni küçümseyenlere aldırış etme. Cesaretini kıranları görmezden gel. Onlar içindeki harikaları bilmiyorlar.

Başarılı bir dava avukatı olmuştum. İyi maaşlı ama boş, azimli ama yaratıcılıktan yoksun, disiplinli ama gerçekte kim olduğumdan kopuk. Her sabah uyanıyor, banyo aynasında kendime bakıyor ve bana bakan adamdan hoşlanmıyordum. Fazla umudum yoktu. Ve o zamandan beri insan olmanın temel faydalarından biri olduğunu öğrendiğim doğal kahramanlıkla hiçbir yakınlığım yoktu.

Kendine saygısı olmayan bir başarı boş bir zaferdir, değil mi?

Ve böylece kendimi yeniden inşa etmeye karar verdim. Olduğum kişinin daha gerçek, daha mutlu, daha huzurlu ve daha iyi bir versiyonunu tanımak için. Büyük bir kişisel gelişim, derin duygusal iyileşme ve derin ruhsal ilerleme kampanyası başlatarak.

Sen de tektonik değişiklikler yapmak için bu güce kesinlikle sahipsin. Değişim, yükselme ve hatta düpedüz dönüşüm, seni sen yapan fabrikada kurulu donanımın bir parçasıdır. Ve içindeki bu doğal gücü ne kadar çok kullanırsan, o kadar güçlenecektir.

Kendinin daha üretken, icatçı ve fethedilemez bir versiyonunu, daha fazla neşe, cesaret ve huzurla dolu bir versiyonunu yeniden inşa etmek, Olağandışı olanlar için ayrılmış ulaşılamaz bir hediye değildir.

Hayır. Dehanın genetiğinle çok daha az, alışkanlıklarınla çok daha fazla ilgisi vardır. Her zaman olabileceğini hayal ettiğin kişiye dönüşmek eğitimle elde edilebilecek bir sonuçtur; kendini açmak, çalışmak ve sihri gerçeğe dönüştüren uygulamaları yürütmek isteyen herkes bunu yapabilir.

Hayatımın bu döneminde, olduğum kişiyi yeniden inşa etmek, yeniden düzenlemek ve gücünü mevki, maddi mallar ve prestij gibi dış cazibelerden değil, içsel bir navigasyon sisteminden alan bir insan olarak yeniden oluşurmak için yola çıktım. Doğruyu söylemekten geri durmayan (popüler olmayan bir durumla karşılaştığında bile), ideallerine sadık kalan, işi asla bir iş gibi değil, daha çok bir çağrı gibi hissettiren, zengin bir zevk yaşamak için bir şeyler satın almaya ihtiyaç duymayan ve günlerini başkalarının hayatlarını daha mutlu hale getirmek için kullanan biri.

Bütün bir varoluşu bir dizi dağa tırmanarak geçirmek ve sonunda yanlış dağlara tırmandığımızı fark etmek çok kolaydır.

  • Meşgul olmakla meşgul olarak.
  • Dikkatimizi dağıtan şeylere bağımlı olarak ve bize sahte bir ilerleme hissi veren ama gerçekte en değerli günlerimizin en değerli saatlerini çalan oyalanmalar tarafından baştan çıkarılarak.
  • Hayatlarımızı, kültürümüzün gerçek başarı ölçütleri olarak sattığı ama aslında ruhsal açıdan en yakın alışveriş merkezine yapılacak hızlı bir gezi kadar tatmin edici olan eşya ve faaliyetlerle doldurmanın hipnotik cazibesiyle.

Tam da otuzlu yaşlarımın başındayken daha gerçekçi yaşayarak kendimi yeniden biçimlendirmeye olan bağlılığım bana şair Charles Bukowski'nin sözlerini düşündürüyor:

Hepimiz öleceğiz, hepimiz, ne sirk ama! Sadece bu bile birbirimizi sevmemizi sağlamalı ama sağlamıyor. Önemsiz şeyler tarafından terörize ediliyoruz ve dümdüz ediliyoruz, hiçbir şey tarafından yutuluyoruz.

Üç uzun yıl boyunca, ailem uyurken erkenden kalktım ve zayıflıklarımı azaltacak, güçlerimi arındıracak ve beni kişisel kaderimle daha tam olarak hizalayacak uygulamalar denedim.

Sanatsal dehalar, korkusuz savaşçılar, müthiş bilim insanları, iş dünyasının devleri ve yorulmak bilmeyen insani yardımseverler gibi tarihin büyük kadın ve erkekleri hakkındaki kitapları inceliyor, onların ışıltılı yaşamlarını oluşturan temel inançları, baskın duyguları, günlük rutinleri ve sağlam ritüelleri öğreniyordum. İlerleyen zamanlarda keşfettiğim her şeyi seninle paylaşacağım.

Kişisel gelişim konferanslarına katıldım ve kişisel gelişim kurslarına yatırım yaptım.

Meditasyon yapmayı ve görselleştirmeyi, günlük tutmayı ve düşünmeyi, oruç tutmayı ve dua etmeyi öğrendim.

En yüksek performans koçlarıyla çalıştım, akupunktur uzmanlarıyla, hipnoterapistlerle, duygusal şifacılarla ve ruhani danışmanlarla çalıştım, soğuk duşlar aldım, sıcak saunalarda terledim ve haftalık masaj terapisine yatırım yaptım.

Şimdi çok daha yaşlı bir adam olarak geriye dönüp baktığımda, bunun çok fazla olduğunu görüyorum.

Bu sürecin zaman zaman kafa karıştırıcı, rahatsız edici ve korkutucu olduğunu söylemeliyim. Aynı zamanda heyecan verici, büyüleyici, ödüllendirici ve çoğu zaman nefes kesici derecede güzeldi. Temel kişisel değişim genellikle acı vericidir çünkü çok büyük bir dönüşümdür. Ve bir zamanlar olduğumuz kişiyi geride bırakmadan olmamız gereken her şey olamayız. En güçlünün yeniden doğuşu tadabilmesi için daha zayıf olanının bir tür ölümü deneyimlemesi gerekir. Eğer gelişim zor hissettirmiyorsa, gerçek bir gelişim değildir, değil mi?

Etrafımdaki dünya hala uyurken, her sabah kendi içsel çalışmamı istikrarlı bir şekilde yaptığımda, kendimi nasıl gördüğüm, nasıl davrandığım ve hayatımın işletim sistemi tamamen yeniden yapılandırıldı. Eğitmenlerden oluşan rüya takımımla zaman geçirdikçe, en büyük korkularımın çoğu yok oldu; günlük endişelerimin ve sabote edici davranışlarımın çoğu ortadan kalktı. Memnun etme, beğenilme ve sürüyü takip etme ihtiyacımın çoğu çözüldü.

En derin değerlerime daha sadık, çok daha sağlıklı, üretken, neşeli ve huzurlu oldum. Ve kafamın içinde yaşamak için daha az zaman harcadım ve kalbimle çok daha yakından bağlantı kurdum. Bu da ilhamımın artmasına, üretkenliğimin hızlanmasına ve özgüvenimin yükselmesine neden oldu. Ciddi bir şekilde onunla dost olmak isteyen her insan için mevcut olan bir sihirden haberdar olmaya başladım. 

Neredeyse hiç bitmeyen bir iyileşme ve istikrarlı bir büyümeyle geçen bu üç yılın sonuna doğru, bugün hala kendimi içinde bulduğum kişisel ustalık ve liderlik maceramın yeni bir aşamasına başlamaya hazır olduğumu biliyordum. İçgüdülerim, deneyimlerim ve öğrendiğim dersler hakkında bir kitap yazmam gerektiğini fısıldadı. Böylece başkaları da kendi yükselişlerini gerçekleştirebilecekti.

Adını "Ferrari'sini Satan Bilge" koydum

Bazıları başlığa kıs kıs güldü ve kimsenin bir avukat tarafından yazılmış bir kişisel yardım kitabını okumayacağını öne sürdü. Diğerleri ise bir yazarın hayatının zor olduğunu, bu yüzden başlamadan vazgeçmem gerektiğini mırıldandı. Onların sınırlamalarına katılmayı reddettim ve büyük bir hevesle, yarım yaşanmış bir varoluştan, merak, cesaret ve saf olasılıklarla dolu bir varoluşa giden yol hakkında bir masal yazdım. Bu kitabı yazma süreci büyüleyiciydi.

Yayıncılık hakkında çok az şey iliyordum ve girişimci bir aileden gelmiyordum (annem öğretmen, babam aile doktoruydu). Ancak kendi kendini eğitmenin, canlı bir şekilde hayal edilen fantezileri kolayca gözlemlenen gerçekliğe dönüştürmenin yolu olduğunu biliyordum. Bilmediğim şeyleri öğrenebilirdim. Eksik olan becerilerimi geliştirebilirdim. Ve başkalarının elde ettiği sonuçları ben de yapabilirdim - odaklanma, güçlü çaba, mükemmel bilgi ve iyi öğretmenlerle. Böylece The Learning Annex adlı bir kuruluşta bir gecelik bir kursa yazıldım.

Orada, el yazmaları ve editörler, yayıncılar ve matbaacılar, dağıtımcılar ve kitapçılar hakkında bilgi edindim. Kurs inanılmazdı ve hayallerimi gerçekleştirmek için beni ateşle doldurdu. Ders bittikten sonra, soğuk kış gecesinde, kar yağarken, kendimi son derece umutlu hissederek eve yürüdüm. Ve kitabımı dünyaya ulaştırmak için olağanüstü kararlıydım.

Kitabı kendim yayınlamaya karar verdim. Harika annem akşamları geç saatlere kadar her satırı inceleyerek taslağı düzenledi. Birkaç iyi arkadaşım ilk okuyucularım oldu. Kitabı yirmi dört saat açık bir fotokopi dükkanında bastırdım. Babamın beni sabahın dördünde oraya götürdüğünü hala hatırlıyorum, böylece sekizde dava avukatı olarak işime gitmeden önce görevimi ilerletebilirdim. En çok ihtiyaç duyduğum anda koşulsuz yardımseverliği ve desteği için ona şükürler olsun.

Deneyimsizliğim nedeniyle, mektup boyutundaki el yazması sayfalardan bir kitap yapmanın metni küçülteceğini fark etmemiştim. Bu yüzden ilk baskıyı okumak zor oldu. Önemli değil, elimden geleni yaptım ve Ferrari'sini Satan Bilge'nin mesajını çevremdeki hizmet kulüplerinde paylaşmaya başladım. 

İlk seminerimde (tesadüfen The Learning Annex tarafından yürütülüyordu) yirmi üç katılımcı vardı. Yirmi biri aile üyesiydi. 

Şaka yapmıyorum. :)...

Blogger tarafından desteklenmektedir.