Header Ads

Sabırlı, Sürekli, Aralıklı Tekrar / Bob Proctor 2023 - 03


Ben küçük bir çocukken, büyükannem bana "Sahip olduklarınla yetinmelisin" derdi. Büyükannem bir melekti ve onun yanıldığını söylemek istemezdik, çünkü büyükannem nasıl yanılabilirdi ki? Ama öyleydi.

Elimizdekilerle asla tatmin olmamalıyız.

Tatminsizlik yaratıcı bir durumdur ve daha fazlasını isteyerek daha fazlasını yaparsın, "mesele onu elde etmek değildir." Daha fazlasına sahip olmanın seni daha iyi yapacağını düşünüyorsan, kendini kandırıyorsun demektir. Büyük bir hayal kırıklığına uğrayacaksın. Daha fazlasını yapmaktır. Benim yaptığım da bu; sadece kendimden daha fazlasını yüzeye çıkarıyorum. Bugün dün yaptığımdan daha iyi bir iş yapmak istiyorum.

Emekli olma fikri, hayattaki amacın çalışmak zorunda kalmayacak kadar geçinmek olduğunu gösteriyor gibi görünüyor. Ancak biz çalışmak için yaratılmadık; çalışmak bizim için yaratıldı. İşimizden tatmin oluruz. Tatmin olmak için işe gidersin. Hizmet sunarak para kazanırsın. Para kazanmak için hizmet verirsin.

Bazı şeyleri düzeltmemiz gerekiyor. Yanlış anladık, çünkü güçlü pozisyonlardaki insanlar yanlış anladılar ve bize öğretiyorlardı ve biz de nasıl yanılmış olabilirler diye düşündük.

Kurumlar ve Sistemler

Şu ana kadar bireylerden bahsettim, ancak bu fikri daha geniş bir çerçeveye, diyelim ki bir şirkete uygulayalım. Bu ilkeler çok önemli, ancak kilit pozisyonlardaki insanlar tarafından yeterince anlaşıldıklarını düşünmüyorum. Sistemlere, binalara, eşyalara çok para harcıyoruz ama insanlara o kadar para harcamıyoruz.

Örnek olarak bir oteli ele alalım. Otelden insanları çıkardığında, artık bir otelin yoktur; elinde eşyalarla dolu bir bina vardır. Otel insanlardır. Eğer bir iş kurmak istiyorsak, insanları inşa etmeliyiz.

Herkesin potansiyeli vardır. Bu potansiyeli nasıl geliştireceğimizi öğrenmeliyiz. Bir kişinin daha iyi bir iş yapmasını istiyorsan, ne istediğini bulsan iyi olur, çünkü gerçekten daha iyisini yapmaya çalışacakları tek zaman, gerçekten istedikleri bir şey için çalıştıkları zamandır. Kendinden daha fazla şey katmak için bir şey istemen gerekir.

Çalışanlara "Dinleyin, bir hata yaptın. Sana bunu nasıl doğru yapacağını göstereyim" diyoruz, ancak onlar görevi nasıl yapıyorlarsa o şekilde yapmaya programlandıkları için o şekilde yapmaya devam ediyorlar. Bu onların paradigmasıdır ve onlara bir şey söylemek bunu değiştirmeyecektir. Bugün ya da yarın için değişebilirler, ama sonra bom! Paradigmaya geri dönerler.

Paradigma bir termostat gibidir: kişinin performansının sıcaklığını kontrol eder. Performanslarının sıcaklığını değiştirmek istiyorsan, paradigmayı değiştirmen gerekir. Bu termostatı değiştirmelisin ve bunu yapmak için de onu anlamalısın. İnsanları eğitmeye başlamalısın ki kim olduklarını, ne olduklarını ve onları neyin harekete geçirdiğini anlamaya başlasınlar.

Şirketlere girdim ve bu ilkeleri öğrettim; sonuçlar astronomik oldu. Yetmişli yıllarda, en büyük sigorta şirketlerinden ikisi olan Prudential of America ve Metropolitan'a girdim. İnsanlara birkaç yeni alışkanlık kazandırarak satışları yüz milyonlarca dolar arttırdık. İnsanlara sabah 9:00'da bir müşteri adayının karşısına çıkmayı ve ondan 100.000 $ değerinde sigorta satın almasını istemeyi taahhüt ettirdim. Onlara, "Satmak zorunda bile değilsin; sadece satın almalarını iste. Yapman gereken tek iki farklı şey, sabah 9:00'dan önce birinin karşısına çıkmak ve ondan 100.000 dolarlık sigorta satın almasını istemek." Bir hafta içinde bir yılda sattıklarından daha fazla 100.000 dolarlık poliçe satıyorlardı.

Hapishaneye girdim ve aynı şeyin olduğunu gördüm. Bir kişiye elde ettiği sonuçları neden elde ettiğini ve bu sonuçları değiştirmek için ne yapması gerektiğini gösterdiğinde, bunu yapma şansı oldukça yüksektir. Eğer sadece değişmelerini sağlamaya çalışıyorsan, bunu yapmayacaklardır.

İnsanlar değişime direnmezler; değiştirilmeye direnirler. Eğer değişmeye karar verirsen, değişirsin. Ben senin değişeceğine karar verirsem ve sen değişmezsen, çabalarıma direnirsin. İnsanların daha iyisini yapmayı, değişmeyi ve daha üretken olmayı istemelerini cazip hale getirmeliyiz. Bunu yapmak için onları neyin harekete geçirdiğini anlamalıyız. Zihinlerinin nasıl çalıştığını anlamalıyız. Zihnin nasıl işlediğini anlamak sadece psikologlar için değildir. Herkes içindir, çünkü zihin harekettir. Beden ise bu hareketin tezahürüdür.

Mahatma Gandhi hakkında bir hikaye vardır. Birisi büyük bir insan kalabalığının arasından ona doğru geliyordu ve ona bir kağıt uzatarak, "Eve götürmem için derin bir fikir mesajı yazar mısın?" dedi. Gandhi "Ben mesajım" diye yazmış. Eğer bir lidersen, etrafındaki insanların çalışmasını umduğun titreşim seviyesinde çalışmalısın. Kuruluşun için hedeflerini gerçekleştiriyor olmalısın.

Aynı şekilde, kuruluştaki insanların kendilerini anlamalarını istiyorsak, kendimizi anlamalıyız. Onlarla birlikte çalışmalıyız. Earl Nightingale ile çalışmaktan en çok keyif aldığım şey, onun sürekli çalışıyor olmasıydı. Sürekli çalışırdı ve bu Gandhi'nin "Ben mesajım" demesi gibiydi. Earl mesajın ta kendisiydi.

Ne yaptığını ve ne okuduğunu izlerdim. Bir keresinde masasında, yirminci yüzyılın başlarında yaşamış ilham verici yazar Thomas Troward'ın bir kitabının bulunduğu bir kitaplık vardı. Belli bir sayfaya kadar açılmıştı.

"Bunun nesi önemli?" diye sordum. 

"Üç aydır bunun üzerinde çalışıyorum." 

"Aynı sayfa mı?"

"Evet. Anladığım zaman bir sonraki sayfaya geçeceğim."

Bunu yapmaya başladım; Troward'ın tüm kitapları bende var ve sürekli onları çalışıyorum. Earl'ün yaptığını yapmaya başladım. O bana bir mesajdı. Bence bizim de yapmamız gereken bu. Eğer insanlara liderlik edeceksek, onlardan yapmalarını istediğimiz şeyi yapmalıyız. Kendin yapmadıktan sonra insanlara bir şey yapmalarını söylemenin bir anlamı yok.

Programını Anla

Paradigma, herkesin üzerinde çalışabileceği en önemli kavramdır. Hayatımızdaki her şeyi kontrol eder. Şimdi bu kavramı oldukça iyi anladığımı düşünüyorum, ancak daha iyi anlamak istiyorum, bu yüzden daha fazla çalışmaya devam ediyorum. Bir şeyi değiştirmek istiyorsan, tekrarı kullanman gerekir. Eğer adın sana sadece bir kez söylenmiş olsaydı, ne olduğunu bile bilmezdin. Sonunda tepki vermeye başlayana kadar seni isminle tekrar tekrar çağırmak zorunda kaldılar.

Şu anda insanları kontrol eden fikirlerin çoğu saçmadır ve belki üç ya da dört yüz yıl önce yaşamış biri tarafından ortaya atılmış olabilirler, ancak o zamandan beri DNA'da aktarıldılar ve DNA'nın bir parçası haline geldiler. Bu, gebe kaldıktan sonra sen gezegene ilk adımını atana kadar yaklaşık 280 gün boyunca genişlemeye devam etti. Zihnin tamamen açıktı; etrafında olup biten her şey doğrudan bilinçaltına giriyordu. 

Sorun değil, çünkü bunu değiştirebilirsin. Değişmeye başladığımda yirmi altı yaşındaydım; oldukça başarılı oldum, birkaç milyon insanın değişmesine yardımcı oldum, ancak hala öğrenecek çok şeyim var.

Uzun zamandır bu işin içindeyim. Hapishanelere girdim, okullara girdim, şirketlere girdim. İnsan, yaşamın büyüleyici bir ifadesidir. İçimizde kilitlenmiş müthiş güçler var. Eğer değişeceksek, bunun neleri içerdiğini anlamalıyız. Araba kullanacaksan, vitesin ne işe yaradığını anlamak zorundasın. Bilgisayarınla çalışacaksan, bilgisayarın hakkında bir şeyler anlaman gerekir. Bilgisayarımızda programlar vardır ve biz onlara güveniriz. Eğer programda bir değişiklik yapmak istiyorsak, bunu kod yazan birine yaptırırız.

Paradigman bir programdır ve biyo-bilgisayarındadır. Hayatını kontrol eden programın kodunu yazan insanlar zihin hakkında hiçbir şey bilmiyorlardı. Onlar aldıkları bilgileri sana aktarıyorlardı. Yine de, bu programı tekrarlama yoluyla yüklediler. Bize aynı şeyler tekrar tekrar öğretildi: nasıl kaşık kullanacağımız, nasıl yürüyeceğimiz, bir ayağımızı diğerinin önüne nasıl geçireceğimiz. Bu tekrardı - sabırlı, sürekli, aralıklı tekrar.

Blogger tarafından desteklenmektedir.