Header Ads

Göze Göz, Söze Söz | 28 Ekim / 365 Gün Öz Disiplin



Kadim bilgeler, insan hayatındaki tüm acıların da tüm sevinçler gibi kelimelerden kaynaklandığını söyler. Deneyimlerimizi tanımlamak için sözcükler üretiriz ve bu sözcükler bizi tasmalı köpekler gibi sarsan eşlik eden duygular getirir. 


Kendi sözlerimiz tarafından baştan çıkarılırız (Ben bir başarısızım... Ben yalnızım... Ben bir başarısızım... Ben yalnızım...) ve onların anıtları haline geliriz. 


O halde bir süreliğine konuşmayı bırakmak, kelimelerin gücünü ortadan kaldırmaya çalışmak, kendimizi kelimelerle boğmayı bırakmak, kendimizi özgürleştirmektir.


Kendi kendine konuşma seni geliştirebilir ya da aşağı çekebilir. Eğer her gün kafanda başarısız olduğun ya da yalnız olduğun sözlerini tekrarlarsan, ne elde edeceksin... 


Başarı ve arkadaşlık mı? İç konuşmanla uyumlu eylemler sergiliyorsun. Kendini başarısız ve yalnız bir insan olarak görüyorsan, elde edeceğin şey budur: daha fazla başarısızlık ve yalnızlık.


Hayatındaki boğucu sözlerin farkında ol. Kendi kendine olumsuz konuşmayı reddederek kendini acı çekmekten kurtar. Kendine her olumsuz bir şey söylediğinde, bunun tam tersinin kanıtını ara.


Kendine "Ben başarısızım" dediğinde, başarılı olduğun bir - sadece bir - durumu düşün. Başarılar yaşıyorsan nasıl başarısız olabilirsin?


"Ben zayıf iradeliyim" dediğinde, bir ayartmanın üstesinden gelmeyi başardığın bir - sadece bir - örneği düşün. 


Arzu ettiğin düzeyde öz disipline sahip olmayabilirsin, ancak bu otomatik olarak değişemeyecek kadar zayıf iradeli olduğun anlamına gelmez.


Olumsuz sözlerin gücünü (kafanda) onlara karşı kanıtlar göstererek ortadan kaldır. Bu kanıtları bir tür "karşı-söz" olarak tekrarla, böylece olumsuz cümlenin etkisini zayıflatabilir ve sonunda kendini ondan kurtarabilirsin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.