Header Ads

Uğruna Ölebilecek Bir Şeyin Yoksa Yaşamaya Uygun Değilsin Demektir / Robin Sharma Türkçe 01



Anlatacaklarım gezegenimizde atan her kalbin içinde yaşayan engin deha, nezaket ve kahramanlık hakkında.


Umuyorum ki, en iyi yeteneklerini hayata geçirmek için kalibre edilmiş bir felsefe, başyapıtlar üretmek için devrim niteliğinde bir metodoloji ve nefes kesici güzellikte, kalıcı neşe ve ruhsal özgürlükle dolu bir yaşam sürmek için sürekli bir içgörü akışı keşfedeceksin.


Bu defa, daha önce paylaştığımdan daha fazla kendimi paylaştım. Bu savunmasızlığı ortaya çıkarmak korkutucu ama nihayetinde tatmin edici bir süreç oldu. Başarısızlıklarımıza dürüstçe bakmak onları bilgeliğe dönüştürmemize yardımcı olur, değil mi? Ve acılarımızı kucaklamak onları güce dönüştürmemizi sağlar. Yaşadıklarımı dinlerken, hangi tehlikelerden kaçınman gerektiğini, sıkıntıları nasıl zafere dönüştürebileceğini ve öyle görünmese bile hayatın her zaman senin lehine geliştiği harika yolu öğreneceğini umuyorum.


Umarım ve dua ederim ki daha çok yazarım. Ancak insan hayatı kırılgan bir yolculuktur ve hiçbirimiz yarının ne getireceğini bilemeyiz. Bu nedenle, üstün üretkenlik, seçkin performans, sürekli mutluluk ve topluma sıra dışı hizmet için bu kılavuzda sana verebileceğimin en iyisini verdim.


Gerçek ve içten dileğim, edinmek üzere olduğun bilgilerin içinde uyuyan yetenekleri aydınlatması, Opus Magnum'unu üretmek için sahip olduğun ateşi alevlendirmesi ve en çok arzu ettiğin hayatı sürdürebilmen için kişisel sihrini gerçekleştirmene yardımcı olmasıdır. Dünyamızı daha iyi bir yer haline getirirken.

 

İçindeki Gündelik Kahraman İçin Bir Manifesto

 

"Eğer uğruna ölebileceğin bir şey keşfetmediysen," demiş Martin Luther King, Jr. "yaşamaya uygun değilsin demektir."


Senin harika olduğun fikri için savaşırken kolayca ölebilirim.


Muhteşem eserler üretmen, görkemli olaylar yaşaman ve bizden önce yaşamış ileri ruhların yaşadığı gizli ustalık evrenini bilmen gerektiği fikri uğruna kurşun bile yerim :).


Bir dünya vatandaşı olarak, şaşırtıcı şeyler yapmak, hayret verici ilerlemeler kaydetmek ve gezegeni birlikte paylaştığın kardeşlerinin yaşamlarını yükseltmek için ilkel gücünü kullanmaya çağrıldın.


Tüm bunların gerçek olduğuna inanıyorum. Doğanın elleri seni şimdi nereye yerleştirmiş olursa olsun, geçmişinin geleceğini belirlemesine gerek yoktur. Yarın her zaman bugünden daha iyi bir hale getirilebilir. Sen insansın. Ve insanlar bunu yapabilir.


Evet, farklı renklerde, boyutlarda, cinsiyetlerde, dinlerde, milliyetlerde ve varoluş biçimlerinde ortaya çıkıyoruz. Nelson Mandela, Harriet Tubman, Mahatma Gandhi, Florence Nightingale ve Oskar Schindler en yüksek mertebedeki kahramanlardır. 


Ancak daha sakin hayatlar sürenler - okullarda öğretmenlik yapanlar veya restoranlarda çalışanlar, şiirlerini yazanlar veya girişimlerini başlatanlar, fırınlarda ticaretlerini sürdürenler veya evde çocuklarına ebeveynlik yapanlar; ilk müdahale ekipleri, itfaiyeciler ve yardım görevlileri olarak toplumlara yardım edenler de kahraman olarak adlandırılmaya layık olabilirler. Bu iyi ruhların çoğu zor işleri, onları iyi yapmak için asil bir kararlılıkla yaparlar. Yüzlerinde gülümsemeyle çalışırlar. Ve kalplerindeki zarafetle…


Hayatım böyle insanlarla kesiştiğinde alçakgönüllü oluyorum. Gerçekten. Onlardan bir şeyler öğreniyorum, onlardan güç alıyorum ve onlarla tanıştığımda bir şekilde dönüşüme uğruyorum.


Bunlar günlük kahramanlar. Sözde "sıradan insanlar" kendilerini erdemli ve onurlu bir şekilde yönetiyorlar.


Bu nedenle, birlikte yolculuğumuza başlarken, içinde kendini ifade etmek için can atan tüm olasılıklara içten bir saygı duyarak, bu sözler sana cesaret vermek için akıyor: Bugünden başlayarak, doğal bilgeliğinin seni olmaya çağırdığı yüce ruhu, cesur savaşçıyı ve yenilmezi hatırlamaya olan bağlılığını ilan et.


Geçmişte yaşadığın sıkıntılar, seni daha dayanıklı, seni özel kılan güçlerin daha farkında ve güzel yaşanmış bir hayatın temel nimetlerine - muhteşem bir sağlık, mutlu bir aile, tatmin eden bir iş ve umut dolu bir kalp - daha minnettar biri olarak yeniden inşa etmeye ustalıkla hizmet etti. Görünürdeki bu zorluklar aslında şimdiki ve gelecekteki zaferlerin için birer sıçrama taşı olmuştur.


Seni zincirleyen eski sınırlar ve seni inciten "başarısızlıklar" ustalığının gerçekleşmesi için gerekliydi. Her şey senin yararına gelişiyor. Sen gerçekten kayırılıyorsun.


Evet, bunu kabul etsen de etmesen de sen bir aslansın, koyun değil. Bir lider, asla bir kurban değilsin. Olağanüstü başarılara, canlandırıcı maceralara, kusursuz hoşnutluğa ve zamanla hiç kimsenin ve hiçbir şeyin fethedemeyeceği bir öz-sevgi birikimine yükselen öz-saygıya layık bir kişi.


Sen doğanın kudretli bir gücü ve dinamik bir üreticisin; alçaltıcı sıradanlık, insanlıktan çıkarıcı şikâyet, itaat ve yetki dünyasında kısılı kalmış uyuklayan bir kazazede değilsin.


Ve kararlı bir bağlılık ve düzenli çabayla, bir idealiste, sıra dışı bir sanatçıya ve güçlü bir istisnacıya dönüşeceksin. Kendi en dürüst ve mükemmel yolunla gerçek bir dünya değiştirici... Bu yüzden alaycı, eleştirici ve kötümser olma. Çünkü şüpheciler yozlaşmış hayalperestlerdir. Ve ortalama olan kesinlikle sana layık değildir.


Bugün ve benzersiz bir şekilde görkemli, ışıl ışıl parlayan ve birçok kişiye en çok yardımcı olan yaşamının bundan sonraki her günü için, geleceğini şekillendirmek, hırslarını gerçekleştirmek ve hayallerinin, coşkularının ve adanmışlıklarının yüksek saygısıyla katkılarını büyütmek için sınırsız özgürlüğünde şiddetle dur.


Neşeni izole et, hünerini parlat ve büyük bir insanın nasıl davranabileceğine dair iyi örneğini izleyecek kadar şanslı olan tüm tanıklara ilham ver.


Büyümeni izleyecek, yeteneklerini alkışlayacak, cesaretini takdir edecek ve nihai ölümsüzlüğüne hayran kalacağız. Sen birçoklarının kalbinde kalmaya devam ederken...


İdeallerine Sadık Kalmak Bir Güç Çarpanıdır


Kimsenin sana inanmadığı zamanlar, kendine inanmaya en çok ihtiyaç duyduğun zamanlardır.


Kendilerini doğal dehalarını en iyi şekilde ifade etmeye adamış olanlar, özellikle alay, belirsizlik, saldırı ve güçlükler karşısında kendilerine ve yüce misyonlarına sadık kalmanın efsaneye açılan kapı olduğunu bilirler. Ve gerçekten de ölümsüzlüğe giden bir yoldur. Çünkü asil örneğin sen öldükten çok sonra bile yaşamaya devam edecektir.


En kahramanca yaşamına giden yolculuk renkli, ilham verici, dağınık, muhteşem, çalkantılı ve kesinlikle görkemli olacaktır. Kendini büyüklüğünü yaşamaya, güzel sonuçlar üretmeye ve daha parlak bir dünya inşa etmek için üzerine düşeni yapmaya adamak, şimdiye kadar yapacağın en akıllıca ve en iyi yolculuk olacaktır. Bunun için sana söz veriyorum. 


Ve en üretken, güçlü ve şefkatli benliğinin muazzam ihtişamına adım atmak, etrafındaki herkese kendi armağanlarına uyanmaları için enerji verecek ve gezegenimizi daha dostane bir yer haline getirecektir.


İzin verirsen, beni daha iyi tanıyabilmen için başlangıç hikayemden biraz bahsetmek istiyorum. 


Ben özel biri değilim. Guru değilim. Senin giyemeyeceğin özel bir kumaştan dokunmadım.


Senin olduğu gibi benim de yeteneklerim var, insani kusurlarım var (hepimizin yok mu?) ve cesur, faydalı ve umutlu olduğum kadar güvensiz, değersiz ve korkmuş da hissedebilirim.


Yaklaşık beş bin kişilik mavi yakalı bir kasabada büyüdüm. Okyanus kıyısında. Küçük bir evde. Çok iyi kalpli göçmen bir ailenin çocuğuydum. Ağzımda gümüş kaşık yoktu, bu kesin.


Okuldayken asla havalı kalabalığa uymazdım. Her zaman kendi kafamın içinde olmayı, büyüleyici hayaller kurmayı, kendi davulumun ritmiyle yürümeyi sevdim. Kendi işimi yapmayı...


Bir müdür bir keresinde sevgili anneme gelecek vaat etmediğimi ve liseden mezun olmamın mümkün olmadığını söylemişti. Diğer öğretmenler ailemi potansiyelimin çok az olduğu konusunda sessizce uyardı. Birkaçı serseri ya da avare olacağımı öngörmüştü. Çoğu insan benimle dalga geçti. Biri hariç. Cora Greenaway. Beşinci sınıftaki tarih öğretmenim. O bana inanıyordu. Bu da benim kendime inanmama yardımcı oldu.


Bayan Greenaway bana her insanın bir çeşit üstün yetenekle doğduğunu öğretti. Her birimizin bir konuda şaşırtıcı derecede iyi olabileceğimizi ve özel güçler, olağanüstü kapasiteler ve onurlu erdemlerle doğduğumuzu açıkladı. Eğer bunu hatırlar, gerçekten çok çalışır ve kendime sadık kalırsam, iyi şeylerin olacağını ve büyük nimetlerin beni takip edeceğini söyledi.


Bu nazik öğretmen içimdeki en iyiyi gördü, beni cesaretlendirdi ve çoğu zaman yeteneklerimizi küçümseyen ve ustalığımızı aşağılayan bir toplumda çok ihtiyaç duyulan bir nezaket gösterdi. Bazen hayatının geri kalanını tamamen yeni bir yöne çevirmek için olağanüstü bir insanla yaptığın tek bir konuşma yeterlidir, değil mi?


Birkaç yıl önce Cora Greenaway'i internette araştırdım. Keşfettiğim şey beni gerçekten etkiledi.


Genç bir kadın olarak, İkinci Dünya Savaşı'nda Nazi ölüm kamplarında yok edilmekle karşı karşıya kalan çocukları kurtarmak için düşman hatlarının gerisine giden Hollanda direnişinin bir parçasıydı. Küçük çocukları kurtarmak için hayatını riske attı ve inançlarını onurlandırdı. Tıpkı beni kurtardığı gibi.


Bayan Greenaway vefat etti. Geçmişini öğrendiğim yıl öldü.


Cora Greenaway benim "günlük kahraman" dediğim biriydi. Sessiz ve alçakgönüllü, güçlü ve savunmasız, etik ve etkili, bilge ve sevgi dolu. Uygarlığımızı her seferinde bir iyilik yaparak geliştiriyordu.


Birçoklarının hayatıma yüklediği sınırlı beklentileri aşmam ve liseyi bitirmem için bana ilham verdi. Sonra da üniversiteyi biyoloji ana dalıyla ve İngilizce yan dalıyla tamamladım. Sonra hukuk fakültesinde bir yer edindim. Sonra da tam burslu olarak hukuk yüksek lisansı yaptım.


Seni kötüleyenlere güvenme. Seni küçümseyenlere aldırma. Cesaretini kıranları görmezden gel. İçindeki harikaları bilmiyorlar.


Zamanla başarılı bir dava avukatı oldum. İyi maaşlı ama boş, azimli ama üretkenlikten yoksun, disiplinli ama gerçekte kim olduğumdan kopuktum. Her sabah uyanıyor, banyo aynasında kendime bakıyor ve bana bakan adamdan hoşlanmıyordum. Fazla umudum yoktu. Ve o zamandan beri insan olmanın temel faydalarından biri olduğunu öğrendiğim doğal kahramanlıkla hiçbir yakınlığım yoktu.


Kendine saygısı olmayan bir başarı boş bir zaferdir, değil mi?


Ve böylece kendimi yeniden inşa etmeye karar verdim. Olduğum kişinin daha gerçek, daha mutlu, daha huzurlu ve daha iyi bir versiyonunu tanımak için. Büyük bir kişisel gelişim, derin duygusal iyileşme ve derin ruhsal ilerleme kampanyası başlatarak.


Sen de tektonik değişiklikler yapmak için bu güce kesinlikle sahipsin. Devrim, yükselme ve hatta düpedüz dönüşüm, seni sen yapan fabrikada kurulu donanımın bir parçasıdır. Ve içindeki bu doğal gücü ne kadar çok kullanırsan, o kadar güçlenecektir.


Kendinin daha üretken, icatçı ve fethedilemez bir versiyonunu - daha fazla neşe, cesaret ve huzurla dolu bir versiyonunu - yeniden inşa etmek, Olağandışı Mükemmellik Melekleri için ayrılmış ulaşılamaz bir hediye değildir.


Dehanın genetiğinle çok daha az, alışkanlıklarınla çok daha fazla ilgisi vardır. Her zaman olabileceğini hayal ettiğin kişiye adım atmak eğitimli bir sonuçtur - kendini açmaya, çalışmayı yapmaya ve sihri gerçeğe dönüştüren uygulamaları yürütmeye istekli olan herkes için mevcuttur.


Hayatımın bu döneminde, olduğum kişiyi yeniden inşa etmek, yeniden düzenlemek ve gücünü mevki, maddi mallar ve prestij gibi dış cazibelerden değil, içsel bir navigasyon sisteminden alan bir insan olarak yeniden oluşturmak için yola çıktım. 


Doğruyu söylemekten geri durmayan (popüler olmayan bir durumla karşılaştığında bile), ideallerine sadık kalan, işi asla bir iş gibi değil, daha çok bir çağrı gibi hissettiren, zengin bir zevk yaşamak için bir şeyler satın almaya ihtiyaç duymayan ve günlerini başkalarının hayatlarını daha mutlu hale getirmek için kullanan biri.


Bütün bir varoluşu bir dizi dağa tırmanarak geçirmek ve sonunda yanlış dağlara tırmandığımızı fark etmek çok kolay ve olasıdır.


. . .  Meşgul olmakla meşgul olarak.

. . . Dikkatimizi dağıtan şeylere bağımlı olarak ve bize sahte bir ilerleme hissi veren ama aslında en değerli günlerimizin en değerli saatlerini çalan oyalanmalar tarafından baştan çıkarılarak.

. . . Hayatlarımızı, kültürümüzün gerçek başarı ölçütleri olarak sattığı ama aslında ruhsal açıdan en yakın alışveriş merkezine yapılacak hızlı bir gezi kadar tatmin edici olan eşya ve faaliyetlerle doldurmanın hipnotik cazibesiyle…


Tam da otuzlu yaşlarımın başındayken daha öze dönük yaşayarak kendimi yeniden biçimlendirmeye olan bağlılığım bana şair Charles Bukowski'nin sözlerini düşündürüyor: Hepimiz öleceğiz, hepimiz, ne sirk ama! Sadece bu bile birbirimizi sevmemizi sağlamalı ama sağlamıyor. Önemsiz şeyler tarafından terörize ediliyoruz ve dümdüz ediliyoruz, hiçbir şey tarafından tüketiliyoruz.

 

Üç uzun yıl boyunca, ailem uyurken erkenden kalktım ve zayıflıklarımı azaltacak, güçlerimi arındıracak ve beni kişisel kaderimle daha tam olarak hizalayacak uygulamaları denedim.


Sanatsal dehalar, korkusuz savaşçılar, müthiş bilim insanları, iş dünyasının devleri ve yorulmak bilmeyen insani yardımseverler gibi tarihin büyük kadın ve erkekleri hakkındaki kitapları inceliyor, onların ışıltılı yaşamlarını oluşturan temel inançları, baskın duyguları, günlük rutinleri ve sağlam ritüelleri öğreniyordum. Keşfettiğim her şeyi seninle paylaşacağım.


Kişisel gelişim konferanslarına katıldım ve kişisel gelişim kurslarına yatırım yaptım.


Meditasyon yapmayı ve görselleştirmeyi, günlük tutmayı ve düşünmeyi, oruç tutmayı ve dua etmeyi öğrendim.


En yüksek performans koçlarıyla çalıştım, akupunktur uzmanlarıyla, hipnoterapistlerle, duygusal şifacılarla ve ruhani danışmanlarla çalıştım, soğuk duşlar aldım, sıcak saunalarda terledim ve haftalık masaj terapisine yatırım yaptım.


Şimdi çok daha yaşlı bir adam olarak geriye dönüp baktığımda, bunun çok fazla olduğunu görüyorum.


Bu sürecin zaman zaman kafa karıştırıcı, rahatsız edici ve korkutucu olduğunu söylemeliyim. Aynı zamanda heyecan verici, büyüleyici, ödüllendirici ve çoğu zaman nefes kesici derecede güzeldi. Köklü kişisel değişim genellikle acı vericidir çünkü çok büyük bir dönüşümdür. Ve bir zamanlar olduğumuz kişiyi geride bırakmadan olmamız gereken her şey olamayız. En güçlü halinin yeniden doğuşu tadabilmesi için daha zayıf olan halinin bir tür ölümü deneyimlemesi gerekir. Eğer gelişim zor hissettirmiyorsa, gerçek bir gelişim değildir.


Etrafımdaki dünya hala uyurken, her sabah kendi içsel çalışmamı istikrarlı bir şekilde yaptığımda, kendimi nasıl gördüğüm, nasıl davrandığım ve hayatımın işletim sistemi tamamen yeniden yapılandırıldı. Eğitmenlerden oluşan rüya takımımla zaman geçirdikçe, en büyük korkularımın çoğu yok oldu; günlük endişelerimin ve sabote edici davranışlarımın çoğu ortadan kalktı. Memnun etme, beğenilme ve sürüyü takip etme ihtiyacımın çoğu -kendime ihanet ederken- çözüldü.


En derin değerlerime daha sadık, çok daha sağlıklı, üretken, neşeli ve huzurlu oldum. Ve kafamın içinde yaşamak için daha az zaman harcadım ve kalbimle çok daha yakından bağlantı kurdum. Bu da ilhamımın yükselmesine, üretkenliğimin hızlanmasına ve kendime olan güvenimin artmasına neden oldu. Ciddi bir şekilde onunla dost olmak isteyen her insan için mevcut olan bir sihirden haberdar olmaya başladım.


Neredeyse hiç bitmeyen bir iyileşme ve istikrarlı bir büyümeyle geçen bu üç yılın sonuna doğru, bugün hala kendimi içinde bulduğum kişisel ustalık ve liderlik maceramın yeni bir aşamasına başlamaya hazır olduğumu biliyordum. İçgüdülerim, deneyimlerim ve öğrendiğim dersler hakkında bir kitap yazmam gerektiğini fısıldadı. Böylece başkaları da kendi yükselişlerini gerçekleştirebilecekti.


Kitabın adını “Ferrari'sini Satan Bilge” koydum.


Bazıları başlığa kıs kıs güldü ve kimsenin bir avukat tarafından yazılmış bir kişisel yardım kitabını okumayacağını öne sürdü. Diğerleri ise bir yazarın hayatının zor olduğunu, bu yüzden başlamadan vazgeçmem gerektiğini mırıldandı. Onların sınırlamalarına katılmayı reddettim ve büyük bir hevesle, yarım yaşanmış bir varoluştan, merak, cesaret ve saf olasılıklarla dolu bir varoluşa giden yol hakkında bir masal yazdım. Kitabı yazma süreci büyüleyiciydi.


Yayıncılık hakkında çok az şey biliyordum ve girişimci bir aileden gelmiyordum (annem öğretmen, babam aile doktoruydu). Ama kendi kendini eğitmenin, canlı bir şekilde hayal edilen fantezileri kolayca gözlemlenen gerçekliğe dönüştürmenin yolu olduğunu biliyordum. Bilmediğim şeyleri öğrenebilirdim. Eksik olan becerilerimi geliştirebilirdim. Ve başkalarının inşa ettiği sonuçları ben de üretebilirdim - odaklanma, güçlü çaba, mükemmel bilgi ve iyi öğretmenlerle. Böylece bir kuruluşta bir gecelik bir kursa yazıldım.


Orada, el yazmaları ve editörler, yayıncılar ve matbaacılar, dağıtımcılar ve kitapçılar hakkında bilgi edindim. Kurs harikaydı ve hayallerimi gerçekleştirmek için beni ateşle doldurdu. Ders bittikten sonra, soğuk kış gecesinde, kar yağarken, kendimi son derece umutlu hissederek eve yürüdüm. Ve kitabımı dünyaya ulaştırmaya olağanüstü kararlıydım.


Kitabı kendim yayınlamaya karar verdim. Harika annem akşamları geç saatlere kadar her satırı inceleyerek taslağı düzenledi. Birkaç iyi arkadaşım ilk okuyucularım oldu. Kitabı yirmi dört saat açık bir fotokopi dükkanında bastırdım. Babamın beni sabahın dördünde oraya götürdüğünü hala hatırlıyorum, böylece sekizde dava avukatı olarak işime gitmeden önce görevimi ilerletebildim. En çok ihtiyaç duyduğum anda koşulsuz yardımseverliği ve desteği için ona şükürler olsun.


Deneyimsizliğim nedeniyle, mektup boyutundaki el yazması sayfalardan bir kitap yapmanın metni küçülteceğini fark etmemiştim. Bu yüzden ilk baskıyı okumak zor oldu. Önemli değil, elimden geleni yaptım ve Ferrari'sini Satan Bilge'nin mesajını toplumumdaki hizmet kulüplerinde paylaşmaya başladım. İlk seminerimde yirmi üç katılımcı vardı. Yirmi biri aile üyesiydi. Şaka yapmıyorum :).


Lao-tzu "binlerce kilometrelik yolculuk tek bir adımla başlar" konusunda haklıydı. Yazarlığa neredeyse sıfırdan başladım. (En büyük hayalini başlatmadan önce koşulların mükemmel olmasını beklersen, asla başlayamazsın).


Daha fazla rehberliğe ihtiyacım olduğunu hissettiğim ve daha fazla insanı olumlu yönde etkilemek için daha geniş bir kitleye nasıl ulaşabileceğimi öğrenmek istediğim için ünlü bir yazar benimle görüşmeyi kabul etti. En kahramanca yaşamını sürdürmeye başlarken bilge bir akıl hocası bulmak gerçekten paha biçilemez. 


Takım elbise giydim, ona kendi yayınladığım kitabımın bir kopyasını getirdim ve o beni dinlerken devasa meşe masasının önündeki yıpranmış deri koltuğa oturdum. "Robin," dedi, "bu zor bir iş. Çok azı bunu başarabilir." "Avukat olarak iyi bir işin var. Bu işte kalmalı ve böylesine belirsiz bir iş için risk almamalısın."


Sözleri beni mahvetti. Cesaretimi kırdı. Hayal kırıklığına uğrattı. Belki de Ferrari'sini Satan Bilge'yi ondan faydalanacak okurların eline ulaştırma hırsımın aptalca olduğunu düşündüm. Belki de yeteneğimi yanlış hesaplamıştım. Daha önce hiç kitap yazmamıştım. Tanınmıyordum. Girilmesi zor bir alandı. Belki de büyük yazar haklıydı: Güvenli davranmalı ve hukuk kariyerime devam etmeliydim.


Sonra apaçık ortada olanın göz kamaştırıcı bir görüntüsü belirdi. Onun fikri sadece kendi fikriydi. Neden ona daha fazla değer verelim ki? Beyefendinin değerlendirmesi beni hiç ilgilendirmiyordu. Birisi bir sonraki en çok satan kitabı yazacaktı; neden ben olmayayım? Ve her profesyonel bir amatör olarak başlar. Bana öyle geliyordu ki, onun öğütlerinin tutkumu bastırmasına izin vermemeliydim. Ve arzumu inkar etmemeliydim. 


Her gün, bir dava avukatı olarak ofisimde otururken, kendi kendime şöyle düşündüm: "Burada geçirdiğim her saat, gerçekten yapmak istediğim şeyden bir saat uzakta. Ve yapmam gerektiğini bildiğim şeyden..."


Sanırım inancım korkularımdan daha büyüktü. Ve cesaretim şüphelerimden daha güçlüydü.


Sezgilerine her zaman aklının soğukkanlı ve pratik muhakemesinden daha fazla güvenmen için dua ediyorum. Olasılığın, ustalığın ve dehan orada yaşamıyor. Şimdi insanlar muhalefet ve meydan okumalar karşısında sebat ettiğim için cesur olduğumu söylüyorlar. Bu hiç de cesaret değildi. Dürüst olmak gerekirse -her zaman olmak istediğim gibi- arzumun beni götürdüğü yere gitmekten başka seçeneğim olmadığını hissettim.


Anaïs Nin, "Derin yaşayan insanların ölmekten korkusu yoktur," diye yazmıştır. Norman Cousins ise "hayatın en büyük trajedisinin ölüm değil, yaşarken içimizde ölmesine izin verdiklerimiz olduğunu" gözlemlemiştir. Bu alıntıları sana hayatın kısalığını ve kırılganlığını hatırlatmak için paylaşıyorum. Pek çoğumuz ruhumuzu canlandıran şeyleri yapmayı hayali bir ideal zaman gelene kadar erteliyoruz. O zaman asla gelmez. 


Olabileceğini bildiğin insan olmak ve en coşkulu arzularının hayatını el işçiliğiyle üretmek için şu andan daha iyi bir zaman yoktur. Dünya yarın tamamen değişebilir. Tarih bunun doğru olduğunu göstermiştir. En güzel saatlerini hayatın bekleme odasında yaşama. Lütfen...


Şansını denemek ve aptal gibi görünme riskini almak (yine de bunu yaptığını bilmek), fırsatı kaçırıp son gününde boş ve kalbi kırık bir halde olmaktan daha akıllıca olacaktır.


Bu yüzden Ferrari'sini Satan Bilge'yi daha iyi hale getirmek amacıyla saygın bir editöre götürdüm. Bir uzmandan geri bildirim alacağım için heyecanlıydım ve bana gerçekten özel bir şey ürettiğimi söyleyeceğinden emindim.


Bunun yerine, editörden aldığım mektup bir dizi eleştiriden oluşuyordu. Mektup şöyle başlıyordu: "Ferrari'sini Satan Bilge'de büyük sorunlar var Robin. Lafı dolandırmaya gerek yok."


Karakterlerimi mi eleştiriyordu?


"Karakterlerin basmakalıp olmaktan öteye gidemiyor. Örneğin Mantle başarılı, varlıklı, zeki, karizmatik, sert, son derece komik, vs. ama üzerine ne kadar çok şey koyarsan o kadar klişe oluyor..."


Mektubunu şöyle bitirdi: "Çalışmalarına verdiğim tepkinin seni hayal kırıklığına uğrattığından eminim, ancak önerilerimin yardımcı olacağını umuyorum. İyi yazı yazmak çok ama çok çalışmayı gerektirir. Ne yazık ki, iyi yazı yazmak kolay görünüyor. Ama öyle değil." 


Editörün notunu okuduktan sonra, arabamda oturdum, zorlukla hareket ediyordum, kalbim çarpıyordu, avuçlarım terliyordu. Taslağım yanımdaki koltuğun üzerinde, etrafı lastikli bir şekilde duruyordu. O sahneyi hala tüm detaylarıyla hatırlıyorum. Ve nasıl hissettiğimi hatırlıyorum.


Utanmış. Reddedilmiş. Kederli. O güneşli günde kalbimi kırmıştı.


Yine de içgüdüler gerçekten de akıldan daha bilgedir. Ve tüm gerçek ilerlemeler, sözde "uzmanlar" tarafından tüketen fikirlerinin aptalca ve yapıcı çalışmalarının değersiz olduğu söylenen hayalperestlerden geldi. Lütfen kendine ve en dürüst sanatına olan saygını, teori ustası ama hiçbir şeyin üretkeni olmayan insanların korku dolu, imkansızlıklarla dolu söylemlerinden koru.


İçimde mantıktan çok daha yüksek bir yerden gelen bir ses, güç ya da bilgelik bana talimat verdi: "Onu dinleme. Tıpkı seni cesaretlendirmeyen ünlü yazar gibi, bu mektup da sadece bu editörün görüşü. Devam et. Onurun ve kendini sevmen, kararlılığına ve misyonuna olan sadakatine bağlı."


Ve böylece devam ettim. Gerçekten, gerçekten, gerçekten yıkıldığında ve biraz -ya da çok- dayak yediğinde, morardığında ve kanadığında senin de yapacağını umduğum gibi. Aksilikler, hayatın hayallerini ne kadar arzuladığını test etme yoludur, sadece bu kadar.


Theodore Roosevelt'in 23 Nisan 1910'da Paris'te Sorbonne'da yaptığı "Cumhuriyette Vatandaşlık" başlıklı konuşmasında söylediği gibi: Önemli olan eleştirmen değildir; güçlü adamın nasıl tökezlediğine ya da iş yapanın nerede daha iyi yapabileceğine işaret eden adam değildir. Övgü, gerçekten arenada olan, yüzü toz, ter ve kanla lekelenen; yiğitçe çabalayan; hata yapan, tekrar tekrar yetersiz kalan, çünkü hatasız ve eksiksiz bir çaba yoktur; ama gerçekten işleri yapmak için çabalayan adama aittir; 


Büyük coşkuları, büyük adanmışlıkları bilen; kendini değerli bir amaç uğruna harcayan; en iyi ihtimalle sonunda yüksek başarının zaferini bilen ve en kötü ihtimalle başarısız olsa bile en azından büyük bir cesaretle başarısız olan, böylece yeri asla ne zaferi ne de yenilgiyi bilen o soğuk ve çekingen ruhların yanı olmasın.


Hayat gerçekten de arzuları konusunda saplantılı olanları kayırıyor. Büyük talih, muhteşem azimleriyle büyülenenlerin üzerinde gerçekten parlıyor. Ve evren kesinlikle korku, reddedilme ve kendinden şüphe etme güçlerine teslim olmak istemeyen insanı destekliyor.


Kitabı yayınladıktan birkaç ay sonra, o sırada dört yaşında olan oğlumla birlikte yerel bir kitapçıdaydım. Oğlumun çekiçlere, mezuralara ve diğer marangozluk aletlerine olan sevgisi (öyle ki, kareli iş gömleğini, sarı plastik baretini ve sahte deri alet kemerini neredeyse her yemek masamızda takardı) bizi kitapçının yanındaki nalbur dükkanına götürdü. Yağmurlu bir geceydi ve dolunay hayra alametti. Bunu çok iyi hatırlıyorum.


Kitapçıya girdikten sonra doğrudan kitabımın sergilendiği bölüme yöneldik. Dükkân sahibine altı kopya vermiştim - konsinye olarak (yani satamazsa iade edebilirdi).


Raftan altı nüshayı topladım ve kitabımı imzalamak için kibarca izin istediğim ön bölüme yöneldim. Kasiyer onayladı ve küçük oğlum önümdeki ahşap tezgâha tünemişken, bir kolumu onu sabitlemek için, diğerini de hiç bilinmeyen kitabımı imzalamak için kullandım.


İmzamı atarken, yağmurdan ıslanmış yeşil bir trençkot giyen bir gözlemcinin kenarda durduğunu fark ettim. Yaptığım her hareketi izliyordu.


Birkaç dakika sonra adam bana yaklaştı ve çok kesin bir ifadeyle şöyle dedi: "Ferrari'sini Satan Bilge. Bu harika bir başlık. Bana kendinden bahset."


Avukat olduğumu açıkladım. Birkaç yıl önce başka birinin hayatını yaşadığım için hayal kırıklığına uğradığımı ve mutsuz olduğumu söyledim. Daha mutlu, daha özgüvenli, daha üretken yaşamanın ve çok daha fazla canlılığa erişmenin değerli yollarını keşfettiğimi paylaştım. Kitabımı mümkün olduğunca çok insana ulaştırmak için içimde derin bir dürtü olduğunu söyledim. 


Ve topluma elimden geldiğince iyi hizmet etmek istediğimi söyledim. Kitabı bütün gece açık olan bir fotokopi dükkanında bastırdığımı da ekledim. Ve projemi sürdürürken alay edildiğimi, eleştirildiğimi ve küçümsendiğimi de ekledim.


Bana baktı. Beni inceledi. Uzun gibi görünen bir süre bekledi.


Sonra cüzdanını çıkardı ve bana kartvizitini uzattı. Üzerinde şunlar yazıyordu: Edward Carson. Başkan. HarperCollins Yayıncılık.


Eşzamanlılık kaderin sessiz kalma yöntemidir.


Üç hafta sonra HarperCollins, Ferrari'sini Satan Bilge'nin dünya haklarını satın aldı. 7,500 dolara. Kitap tüm zamanların en çok satan kitaplarından biri haline geldi ve bu süreçte değerli dünyamızdaki milyonlarca iyi insana hizmet etti.


Seni kalbinde sessizce duran ve gerçekleştirilmeyi bekleyen etik tutkular üzerinde düşünmeye davet ediyorum. Senden nasıl birinin hayatının Cora Greenaway'i olabileceğini ve varlığınla insanları daha cesur kılan bir insan olabileceğini merak etmeni istiyorum. Seni zincirleyen korkuların eşiğine gitmeye, seni bağlayan sınırları keşfetmeye ve şimdi seni durduran tüm geçmiş acıları fark etmeye ve hepsinin üzerinde yükselmeye davet ediyorum.


Çünkü bu gün senin yeni şafağını sunuyor. Ve dünyamız senin gündelik kahramanlığını bekliyor.

Blogger tarafından desteklenmektedir.