Header Ads

Para Konusunda Başarıyı Garanti Ediyorum! / Joe Vitale Türkçe 01



Para senin zihniyetinle eşleşecektir. Zihnini değiştir ve şimdi parayı kendine çekebilirsin.

 

Eğer parayla mücadele ediyorsan ya da işin veya geleceğin hakkında endişeleniyorsan, doğru yere geldin.


Çekim Yasası gibi duymuş olabileceğin şeyleri kullanarak nasıl daha fazla para çekebileceğini merak ediyorsan, o zaman doğru yere geldin.


Medyanın resesyonda hatta buhranda olduğumuzu ilan ettiği zorlu ekonomik zamanlarda nasıl para kazanacağın konusunda kafan karıştıysa, o zaman doğru yere geldin.


Benim adım Joe Vitale ve şimdi parayı çekmene yardım etmek niyetindeyim. Kim ya da nerede olduğun umurumda değil. Eğitimin ya da deneyimin umurumda değil. Şu anda bir işin ya da işletmen olup olmadığı da umurumda değil. Değişim için hazır olup olmadığından fazlasını bilmeden seni önemsiyorum. Nereden mi biliyorum? Çünkü bunu dinliyorsun. Yardıma hazır olduğunun sinyalini verdin.


Anlattıklarımdan öğrendiklerinden ilham alarak harekete geçersen sana yardımcı olabileceğimi garanti ediyorum. İşe yarayacak yedi adımlı bir formül geliştirdim. Tek yapman gereken beni dinlemek ve sonra harekete geçmek. Evet, bu kadar basit. Eğer bana güvenir ve harekete geçersen, sana yardım edeceğim. Bir kez ve herkes için mücadeleyi geride bırakabilirsin. Sonunda çaresizlikten kurtulabilir ve huzur, refah ve mutluluk dolu bir yer bulabilirsin.


Nasıl gayrimenkul satın alınacağı, hisse senetlerine nasıl yatırım yapılacağı ya da nasıl iş kurulacağına dair pek çok kitap ve kurs var. Hepsi de zaten paran olduğunu varsayıyor. Peki ya yoksa? Ya gerçekten çaresizsen? Ya gerçekten beş parasızsan? Ya sahip olabileceğin azıcık parayla ne yapacağından emin değilsen?


Benim Şaşırtıcı Hikayem

 

Yedi adımlı formülümün sende ya da başkalarında işe yarayacağından o kadar eminim ki, anlattıklarımın dijital versiyonunu ücretsiz olarak dağıtıyorum.


Bu yedi adımın işe yarayacağından neden bu kadar eminim?


1970'lerin ortalarında evsizdim. Arabam yoktu. Evim yoktu. Param yoktu. İşim yoktu. Yemek yoktu. Arkadaş yok. Umut yoktu. Beş parasızdım.


1970'lerin sonundan 1980'lerin başına kadar yoksulluk içindeydim. Bir evin bir odasında yaşıyordum. Tuvalet oturma odasındaki bir perdenin arkasındaydı. Orada yaşamak bana ayda 200 dolara mal oluyordu ve genellikle parayı bulmakta zorlanıyordum.


Bugün düzinelerce kitabın çok satan yazarıyım, Larry King Live de dahil olmak üzere birçok defa ulusal televizyona çıktım, The Secret ve The Compass gibi çok sayıda filmde oynadım ve dünyaca ünlü Mucizeler Koçluğu programımın yanı sıra birçok ses, DVD, evde çalışma kursum var.


Ayrıca araba, gitar ve kitap koleksiyonlarım var. Ayrıca hiç tanımadığım insanlara binlerce dolar verdim, evsizliği sona erdirmek için EVET Operasyonu adlı bir hareket başlattım ve yoksulluğu sona erdirmek için ülkenin dört bir yanından gruplarla çalışıyorum.


Evsiz ve yoksulluk içindeyken nasıl multimilyoner bir ünlüye dönüştüm?


Binlerce insana yardım etmek için dünyaca ünlü Mucizeler Koçluğu programını nasıl oluşturdum?


Sana anlatacağım yedi adımı kullandım. Benim için işe yaradılar. Başkaları için de işe yaradı. Senin için de işe yarayacaklar. Mücadeleden güvenliğe, endişeden zenginliğe, korkudan özgürlüğe geçişi deneyimlemeye hazırsan, dinlemeye devam et.


İyimser İnanç

 

İlk olarak 1912 yılında Your Forces and How to Use Them adlı bir kitapta yayınlanan Christian D. Larson'ın bu ünlü inancı her sabah ve akşam okunmaya değer.

 

Kendine söz ver:


Hiçbir şeyin huzurunu bozamayacağı kadar güçlü olacağına.


Karşılaştığın her insana sağlık, mutluluk ve refahtan bahsedeceğine.


Tüm arkadaşlarına içlerinde değerli bir şeyler olduğunu hissettireceğine.


Her şeyin güneşli tarafına bakacağına ve iyimserliğini gerçeğe dönüştüreceğine.


Sadece en iyisini düşünmek, sadece en iyisi için çalışmak ve sadece en iyisini bekleyeceğine.


Kendi başarın için olduğu kadar başkalarının başarısı için de hevesli olacağına.


Geçmişin hatalarını unutmak ve geleceğin daha büyük başarılarına doğru ilerleyeceğine.


Her zaman neşeli bir ifade takınmak ve karşılaştığın her canlıya gülümseyeceğine.


Kendini geliştirmeye o kadar çok zaman ayırıp ki başkalarını eleştirmeye vaktin kalmayacağına.


Endişe için fazla büyük, öfke için fazla asil, korku için fazla güçlü ve belanın varlığına izin vermeyecek kadar mutlu olacağına.


Kendin hakkında iyi düşünmek ve bu gerçeği yüksek sesle değil, büyük eylemlerle dünyaya duyuracağına.


İçindeki en iyiye sadık kaldığın sürece tüm dünyanın senin yanında olduğu inancıyla yaşayacağına.


Nasıl Evsiz Kaldım?

 

Bir akşam yemeği sırasında yeni arkadaşlarımdan biri bana baktı ve duymak istemediğim bir soru sordu: "Nasıl evsiz kaldın?"


Şimdiye kadar çoğu insan 1970'lerin sonunda Dallas sokaklarında yaşadığım ve ondan sonra uzun yıllar Houston'da yoksullukla mücadele ettiğim hikayemi duymuştur.


Ancak bu kadar kötü koşullara nasıl düştüğümü hiçbir zaman tam olarak açıklamamıştım. Yemekte bu soruyu yanıtladığımda masadaki herkes bana bakakaldı. Soruyu soran kadın ağzı açık ve gözlerini kırpmadan öylece oturuyordu.


"Bunu neden daha önce hiç söylemedin?" diye sordu.


Arkadaşım Mark Ryan da orada oturuyordu, o da bakıyordu ve şöyle dedi: "Seni tanıdığımdan beri bu hikayeyi daha önce hiç anlatmadın. Çok sürükleyici. Bu her şeyi değiştirir."


Her şeyi değiştirir mi? Sürükleyici mi?


Hepsi bu hikayeyi şimdi anlatmam gerektiğini söyledi.


Mark, "Mevcut mali kriz ve insanların evlerini ve işlerini kaybetmeleri göz önüne alındığında, bu hikayenin her zamankinden daha fazla anlatılması gerekiyor" dedi.


Onları duydum ve aynı fikirde olduğumu fark ettim. İşte hikaye...


Gençken yazar olmak istediğimi biliyordum. İnsanları mutlu eden kitaplar ve oyunlar yazmak istiyordum. Baktığım her yerde mutsuz insanlar görüyordum. Onlara mizah ve hikayelerle yardım edebileceğime inanıyordum.

 

1970'lerin ortalarındaki o dönemde spor izlerdim. Bugün izlemiyorum ama o zamanlar Dallas Cowboys çok popülerdi. Roger Staubach ve Tom Landry kahramanlardı. Bu heyecana kendimi kaptırdım ve adımı duyurabileceğim yerin Dallas, Teksas olduğunu hissettim.


O zamanlar Ohio'da yaşıyordum. Orada doğdum ve büyüdüm. Beş yaşımdan itibaren demiryolunda ray işçisi olarak, gün boyu ağır işlerde, hafta sonları ve yazları çalıştım.


Paramı biriktirdim, çantamı topladım ve Dallas'a giden bir otobüse bindim. Oraya varmam üç gün sürdü. Elbette büyük şehirde kaybolmuştum. Ohio'da küçük bir kasabada büyümüş olmak beni Dallas büyüklüğündeki bir şehrin koşuşturmasına hazırlamamıştı.


Çok geçmeden gitmek istedim.


Ama hala yazar olmak istiyordum.


O dönemde büyük şirketler Alaska ve Orta Doğu'da petrol ve gaz boru hatları inşa ediyor ve her iki yere de gitmek isteyenlere büyük paralar teklif ediyorlardı. Yabancı bir ülkeye gidip daha fazla işçilik yapmaya hevesli değildim ama para kazanma, biriktirme ve ardından birkaç ay, hatta bir yıl boyunca yazabileceğim bir izne çıkma şansı gördüm. Harika bir strateji gibi görünüyordu.


Bana olağanüstü bir saat ücretiyle boru hattı işi bulmayı vaat eden gazete ilanlarından birine cevap verdim. Şirketin ofisine gittim, neşeli bir satış elemanıyla tanıştım ve bir iki hafta içinde denizaşırı boru hattı işi bulacağıma dair verdiği söze dayanarak ona tüm paramı - tüm birikimimi, yaklaşık 1.000 dolar - verdim. Sonrasında ne olduğunu kısmen tahmin edebilirsin - ama tamamını tahmin edemezsin.


Bir hafta kadar sonra, tüm paramı alan şirket iflas etti. Kapıları kapalıydı, kimse telefona cevap vermiyordu ve hiçbir yönlendirme adresi bulunamıyordu. Bundan kısa bir süre sonra şirket ortadan kayboldu. Kısa bir süre sonra da şirketin sahibi intihar etti. Paramı geri almaya çalışacak kimse kalmamıştı.


Yalnızdım.


Beş parasızdım.


Dallas'taydım, evimden uzaktaydım.


İtiraf etmeliyim ki egom burada bana engel oldu. Ohio'daki ailem beni tekrar evine kabul eder ve hoş geldin derdi. Ama ben çok güçlüydüm ve bir şekilde hayatta kalmaya kararlıydım.


Kilise sıralarında, bir postanenin merdivenlerinde ve bir otobüs durağında uyuyarak hayatta kaldım. Tahmin edebileceğin gibi kolay bir dönem değildi ve bu konuda hiç konuşmazdım. Çok utanç vericiydi.

 

Akşam yemeğinde bu hikayeyi anlattığımda herkes bunu seninle paylaşmam gerektiği konusunda hemfikir oldu. İnsanların kendilerini aynı durumda bulduklarını söylediler - bir hükümete, bir şirkete, bir kişiye ya da bir bankaya güvendiler ve şimdi evlerini ve işlerini kaybediyorlar.


Otuz yıl önce benim de aynı şeyleri yaşadığımı ve sadece hayatta kalmakla kalmayıp 30 yıl önceki Joe Vitale'nin hayal bile edemeyeceği bir seviyeye ulaştığımı duymak senin için de ilham verici olmalı.


Sokaklardan ve yoksulluktan sürekli kendim üzerinde çalışarak kurtuldum - kişisel gelişim kitapları okuyarak, harekete geçerek, zaman zaman bulabildiğim her işi yaparak ama her zaman vizyonuma odaklanarak: bir gün insanların mutlu olmalarına ve ilham almalarına yardımcı olan kitapların yazarı olmak. Yol boyunca, burada anlattıklarımda sana açıklayacağım yedi adımı oluşturdum.


Eğer şu anda kendini iyi hissetmediğin ya da çok güvenli görünmeyen bir yerdeysen, kendine bunun geçici olduğunu hatırlatmanı tavsiye ederim. Hep söylediğim gibi, bu sadece mevcut gerçekliktir ve mevcut gerçeklik değişebilir. Bildiğin ve yapman gereken şeyleri yaparak buna yardımcı olabilirsin. (Ne yapman gerektiğini her zaman bilirsin. Mesele bunu gerçekten yapmaktır).


Ama unutma, güneş yeniden parlayacak. Her zaman parlar.


Şu anda senin işin ne istediğine odaklanmak ve onu gözünün önünde tutmak.


Evet, harekete geçmeye devam et;


Evet, pozitif kal ve etrafını pozitif insanlarla çevrele; evet, başkalarına destek ol.


Ama unutma, ben ya da bir başkası evsizlik, yoksulluk, iş kaybı ya da başka herhangi bir zor dönemden sağ çıkabiliyorsa, sen de çıkabilirsin.


Lütfen dayan.


Son bir şey daha:

Havlu atıp bu hayattan çekip gitmek istediğim zamanlar olduğunu itiraf ediyorum. Çok şükür ki burada kaldım. Erken ayrılmış olsaydım, sihir ve mucizelerle dolu bir hayatı, daha önce hayal bile edemediğim başarı ve şöhreti, paha biçilmez ilişkileri ve deneyimleri ve çok daha fazlasını kaçırmış olacaktım.


Önünde ne gibi harika güzellikler olduğu hakkında hiçbir fikrim yok - senin de yok. Yapman gereken, yolundan sapmamak ve kalbinin sesini dinlemek. Anlatacağım yedi adımı şimdi para çekmene yardımcı olmak için yazdım. Mücadele etmenin nasıl bir şey olduğunu da, başarılı olmanın nasıl bir şey olduğunu da biliyorum.

 

İkincisi çok daha iyidir.


Şimdi sana hayatını nasıl değiştireceğini anlatayım...


Son birkaç yıldır - 1930'lardaki Büyük Buhran'dan bu yana en kötü durgunluk olarak adlandırılan dönemin başlangıcından bu yana - çok seyahat ettim ve binlerce insana hayatta gerçekten istedikleri şeyleri nasıl çekebilecekleri hakkında konuştum. Şüpheci olanlar bile artık zenginliği nasıl çekeceklerini öğrenmekle çok daha fazla ilgileniyorlar. 


İnsanlar işten çıkarılıyor ya da işlerini kaybediyor, evlerinin ve varlıklarının değeri düşüyor ve şimdi söyleyeceklerimi duymak için can atıyorlar. Bir zamanlar gelecekleri hakkında olumlu ve iyimser olmayı kolay bulanlar şimdi korkmuş ve emin değiller.


Tüm bunların çözümü nedir?


İnsanların yaşamlarında neşe, mutluluk ve finansal özgürlük bulmalarına yardımcı olmak için çok zaman harcadım ve birçok program geliştirdim. Ancak, birçok insan şimdiye kadar kenarda oturmaya karar verdi. Hayatlarının iyi, ilişkilerinin iyi ve kariyerlerinin ya da işlerinin iyi olduğunu düşünüyorlardı. Yeni ya da farklı bir şey deneme ihtiyacı hissetmediler. 


Kapalı fikirliydiler. Artık farklı bir dünya var. Kelimenin tam anlamıyla milyonlarca insanın hayatı kritik bir kavşağa ulaştı. Seçeneklerinin tükendiğini hissediyorlar ve yardımcı olacak herhangi bir şey arıyorlar - eskiden bunun kendileri için biraz fazla sıra dışı olduğunu düşünseler bile.


Bunu anlatmak bile beni gülümsetiyor çünkü bir zamanlar ben de etrafımdaki en şüpheci ve olumsuz insanlardan biriydim. Tek kuruşum yoktu, başımı sokacak bir evim yoktu ve nasıl geri ödeyeceğime dair hiçbir fikrim olmadan herkesten borç para alırdım. İşin ilginç yanı, bu durumun 1970'lerde ve 1980'lerin başında petrol piyasası çökerken ve işsizlik hızla artarken gerçekleşmesiydi.


Kulağa biraz tanıdık geliyor, değil mi?


İnandığını düşündüğün her şey etrafında parçalanırken kendin için bir gelecek hayal edememenin nasıl bir şey olduğunu biliyorum. O günlerde, günün konuşmacıları insanların nasıl emekli olacakları ya da varlıklarının ne zaman değer kazanacağı konusundaki endişelerini tartışırken dişlerimi sıkardım. Ben ise sadece yiyecek parası bulabilmeyi umuyordum!


O korkunç dönemde her sabah aynaya baktığımda gözlerimde aynı kederli, umutsuz ifadeyi görürdüm - bugün pek çok insanda gördüğüm ifadenin aynısını. Onların nasıl hissettiğini ve senin de mali durumunla ilgili neler hissettiğini anlıyor olsam da, muazzam mücadele ve zorluklarla birlikte muazzam fırsatların da geldiğini biliyorum.


Ne?! Fırsat mı?


Bunu daha önce de duyduğunu ve bu fikri ciddiye almamış olabileceğini biliyorum, ancak bu doğru. İnsanlar olarak, en kolay ya da en tanıdık olanı yapma eğilimindeyiz. Konfor alanımızda kalırız. Berbat olabilir ama en azından bildiğimiz bir şeydir. Ancak bir kargaşanın içine düştüğümüzde hayatımızı değerlendirmeye başlarız ve ancak o zaman zihnimiz değişime açık hale gelir.


Bunu biliyorum çünkü benim başıma gelen de buydu. Eğer evsiz ve maddi yoksunluk içinde olmasaydım, önümüzdeki birkaç on yıl boyunca sıkıcı, ortalama bir hayat sürmeye devam edebilirdim. Ama her şey berbattı. Aynı şekilde devam edemezdim. İşe yaramıyordu ve bu çok açıktı - o zamanlar benim kadar inatçı ve dik kafalı biri için bile.


Maddi sıkıntılar insanın gururunu kırıyor. Ne yazık ki özgüvenini de yok eder ve umutsuz olduğuna ikna olursun. İşte asıl sorun burada yatıyor. Artık hiçbir şeye inanmıyorsun. Ne kendine, ne üstesinden gelme yeteneğine, ne de yarının başka bir şans olduğu bilgisine.


Kendi deneyimlerime dayanarak söyleyebilirim ki bu inanç eksikliği gerçeklikle ilgili değil, algıyla ilgili. Cebinde bir sonraki kişiden daha az para olması seni daha az insan yapmaz - ama öyle hissetmene neden olabilir. Etrafındaki her şey bocalıyor gibi göründüğünde, iyiyi görmek zordur. Ancak bu, iyinin orada olmadığı anlamına gelmez. Fırsatlar her yerde karşına çıkabilir. Hayatının akışını tamamen değiştirmek için sadece bir tanesi yeterlidir.


Şimdi, "Üzerime bal sürsen ve beni bir banka kasasından geçirsen bile parayı çekemem!" diye düşünüyor olabilirsin. Ama bu gerçek değil. Eğer isterlerse herkes zenginliği hayatına çekebilir. Ekonomik koşulların ne olduğu ya da borsanın ne yaptığı hiç fark etmez. Aslında, tüm dünya kaotik bir erime modunda olabilir ve sen yine de parayı çekebilirsin!


Bana inanmıyor musun?


Tarihsel Kanıt


Milyonerlerin ekonomik gerileme dönemlerinde ortaya çıktığı sözünü duymuş olabilirsin. Büyük Buhran sırasında birçok milyoner ortaya çıktı. Birçok insan için en kötü zaman olduğuna şüphe yok, ancak bu tüm fırsatların da kuruduğu anlamına mı geliyordu? HAYIR! Aslında binlerce insan milyoner oldu. Ve o zamanlar bir milyon dolar bugünkünden çok daha fazla para ediyordu.


Son 100 yılda insanlar parayı çekmenin doğru eğitime sahip olmakla ya da doğru insanları tanımakla hiçbir ilgisi olmadığını defalarca kanıtladılar. Her şey zihninle ve parayla ilgili inançlarınla ilgilidir. Bunu birçok kez söyledim ama tekrarlamakta fayda var: Eğer istediğin kadar iyi durumda değilsen, önünde duran tek kişi her gün aynaya baktığın kişidir. 


Şüpheciliğin ve olumsuzluğun düşüncelerine hakim olmasına izin verirsen, bu kısa sürede banka hesabını mahvedecektir. Para her zaman zihniyetinle eşleşecektir.


Bunu unutma: Para her zaman zihniyetinle eşleşecektir.


Sanılanın aksine, ekonomik gerileme dönemleri iş kurmak için iyi bir zamandır. Durgunluk dönemlerinde başlangıç maliyetleri patlama dönemlerine kıyasla çok daha düşüktür. Bilgili girişimciler, ekonomi iyileştikçe insanların neye ihtiyaç duyacağını düşünür ve ardından kendilerini bu mal veya hizmetleri sağlayacak şekilde konumlandırır. 


Kötü yönetilen birçok işletmenin durgunluk döneminde kapandığı ve ekipman ve varlıklarının yok pahasına satın alınabildiği de bir gerçektir. Ticari kiralar ucuzlar ve işsizlik arttıkça çok sayıda işçi bulunur. Bu da birçok fırsatın ortaya çıkmasını sağlar.


Buna iyi bir örnek olarak birkaç yıl önce tanıştığım David adında bir adamı verebilirim. Mahallede ufak tefek işler yaparak inşaatlarda çalışıyordu. Birkaç sohbetten sonra aslında eğitimli bir şef olduğunu ve birkaç yıl önce yerel bir golf kulübünden çıkarıldığını öğrendim. Gerçekten mutlu olabilmesinin tek yolunun kendi restoranını açmak olduğuna karar vermişti. 


Aşılamaz gibi görünen zorluğu, yeni bir restoran açmak için gereken 200.000 doları karşılayamayacak olmasıydı. Ailesi inşaat işindeydi, bu yüzden o da inşaat işinde çalıştı. Bu sayede geçimini sağlayabiliyor ve hayali olan "Jamaika esintili bir restoran" için para biriktirebiliyordu. Onu hayaline odaklanmaya devam etmesi konusunda cesaretlendirdim ve bunu gerçekleştirmek için fırsatların ortaya çıkacağını söyledim.


Birkaç ay önce arkadaşıma rastladım ve işlerin nasıl gittiğini sordum. O kadar heyecanlıydı ki konuşmakta zorlanıyordu! İnşaat işlerini yaptığı müşterilerden birinin önemli bir konumda boş bir ticari mülkü vardı. Burası kısa süre önce bir restorandı ve iflas etmişti. Tüm ekipmanlar, tabaklar ve demirbaşlar binada terk edilmişti. Adam arkadaşıma burayı onarıp yeniden açması halinde ilk yıl kirayı bedava, sonraki iki yıl kirayı da önemli bir indirimle alabileceğini söyledi.


Arkadaşımın inşaat deneyiminin işe yaradığını söylemeye gerek yok. İç mekanı yeniden düzenledi ve iki ay içinde, genel giderlerin düşük olması nedeniyle ilk günden itibaren para kazanan hayalindeki restoranı açtı. Bu fırsat bir patlama ekonomisinde ortaya çıkar mıydı? Muhtemelen hayır. 


Arkadaşım hayalini tüm inşaat müşterileriyle paylaşmasaydı belki de gerçekleşmeyecekti bile. O bu hayale odaklandı ve doğru zaman geldiğinde hayalini başarıya ulaştırmak için her şey bir araya geldi.


Tıpkı Buhran dönemindeki iş sahipleri gibi, bugün de kendilerini fırsatlara açanlar parayı çekecekler! Şu anda sen bunu dinlerken, bu sürekli olarak gerçekleşiyor ve senin de başına gelebilir, ancak bu sadece korkunun seni ele geçirmesine izin vermezsen gerçekleşecektir. Ne zaman ekonomiyle ilgili olumsuz bir şey görsem ya da duysam, hemen "Bu benim için geçerli değil" diye düşünüyorum. Çünkü parayı nasıl çekeceğimi biliyorum.


Geçmişteki durgunluklardan ve onların sunduğu fırsatlardan bahsettiğimde, birisi genellikle "Ama şimdi işler farklı" der. Benim yanıtım ise hem öyle hem de değil. Evet, geçmiş nesillerden farklı bir ortamda yaşıyoruz. Teknoloji hayatımızı hem kolaylaştırdı hem de daha karmaşık hale getirdi - ve aynı zamanda bize daha fazla fırsat sundu. Bugünlerde bilgisayarından bir iş kurabilirsin, geçmişteki insanların yaptığı gibi fiziksel olarak bir pazar bulman veya tuğla ve harç mağazası açman gerekmiyor.


En sevdiğim hikayelerden biri, daha ergenlik çağını bile tamamlamadan kendi kendini milyoner yapan Ashley Qualls'a ait. O zamanlar sadece 16 yaşında olan Ashley, Michigan'daki evinden whateverlife.com adlı bir web sitesi kurdu. Arkadaşlarının MySpace sayfaları için harika düzenler oluşturmalarına yardımcı olmak ve arkadaşlarına anlaşılması kolay HTML eğitimleri sunmak istiyordu.


Web sitesini açtığında tüm tasarımları ücretsiz olarak verdi. Parasını reklam gelirlerinden kazanıyordu. Bu çok basit bir konseptti. Ashley ihtiyacı gördü ve kendi yaşındaki çocukların gerçekten güzel sayfa tasarımlarını ücretsiz olarak alabilmelerini istedi. Web sitesi şu anda Seventeen, Teen, Vogue gibi popüler gençlik dergilerinin tirajlarının toplamından birkaç kat daha fazla trafik alıyor!


2006 yılında birisi whateverlife.com'u ondan 1.500.000 dolara satın almaya çalıştı ve o bu teklifi geri çevirdi.  Eylül 2006'da Ashley 250.000 dolar nakit ödeyerek bir ev satın alacak kadar para kazandı. Bodrum katında ailesini ve arkadaşlarını çalıştırıyor ve her gün para kazanıyor.

Blogger tarafından desteklenmektedir.