Header Ads

Para Frekansı - Başarı Garanti - Birinci Adım / Joe Vitale Türkçe 02



Zenginlik, bir insanın düşünme kapasitesinin ürünüdür.


İnançlar, gecenin içindeki hırsızlar gibidir. Ve bazı inançların diğerlerinden çok daha maliyetlidir. Düşüncelerinin yönü ve kendine yaptığın açıklamalar, parayı çekip çekmeyeceğini belirlemede son derece önemlidir. Para çekmenin ilk adımı nasıl düşündüğünü anlamak ve değiştirmektir. Bunu yapabilmek için altta yatan inançlarını ele almalısın - ve bir an bile bu adımı atlayıp diğerlerine geçebileceğini düşünme. 


Bunu yaparsan, kesinlikle başarısız olursun, bu yüzden bunu hafife alma eğilimine girme. Parayı kendine çekmek istiyorsan bu ilk adım başarın için çok önemlidir. İnsanlar Mucizeler Koçluğu programıma genellikle denedikleri her şey başarısız olduğunda ya da çok az başarılı olduğunda katılırlar. 'Her şeyi denediklerini' söylerler - ve denemişlerdir de, ilk adım hariç! Zihnini nereye gitmek istediğinle ve kim olmak istediğinle hizalamalısın. 


Benzer şekilde, herhangi bir şeyin üstesinden gelmeden önce paranın nasıl çalıştığını ve senin için gerçekten ne anlama geldiğini anlamalısın. Aksi takdirde kendini tekrar tekrar sabote etmiş olursun. Hiç istediğin bir şeye çok yaklaştığını ve son anda elinden kaçırdığını hissettin mi? Bu durum sporda sık sık yaşanır. Bir takım zafere ulaşmış gibi görünür ve sonunda kaybedene kadar gaf üstüne gaf yapar. Bu neden olur? Zihniyet.


Eğer bir şampiyonun zihniyetine sahip değilsen, asla bir şampiyon olamazsın. İnsanlar genellikle çok para kazandıklarında bir zenginlik zihniyetine sahip olacaklarını düşünürler. Oysa tam tersi doğrudur. Zenginliğe ulaşmadan önce bir zenginlik zihniyetine sahip olmalısın, çünkü bunu yapmazsan, kendini sık sık yaklaşırken bulursun, ancak asla hayaline ulaşamazsın. Şimdi zengin olduğunu düşün ve şimdi parayı kendine çekmeye başla. 


Basit. Hayatına para çekmek istiyorsan serbest bırakman gereken üç temel inanç vardır. Bunların etrafından dolaşmanın ve durum tespiti yapmaktan kaçınmanın hiçbir yolu yoktur. Onları aşmalısın yoksa potansiyelini her zaman çalacaklardır. İşte onlar:


Kendimi Seviyorum


Zihninden atılması gereken en önemli çekirdek inanç "Kendimi sevmiyorum"dur. Bu ilk hırsızdır. Şimdi gözlerini devirmeden ve bunun para kazanmakla ne ilgisi olduğunu merak etmeden önce, dinle. Kendin hakkında nasıl hissettiğin, hayatına ne kadar para (ya da iyi olan başka bir şey) gireceğini belirler. İstediklerini elde edemeyen her bir kişinin bu sınırlayıcı inanca sahip olduğunu biliyor muydun? Kendilerini sevmiyorlar. 


Bu inançtan kurtulana kadar parayı çekemeyecek, başarıyı deneyimleyemeyecek ve istedikleri şeylerin hiçbirine sahip olamayacaklardır. Hedeflerine ulaşmayı dileyecek ya da umacaklar, bunu deneyecekler ama "Neden herkes için her şey bu kadar iyi giderken benim için olmuyor?" diye düşünerek hayal kırıklığına uğrayacaklar. Kendini sevmen gerektiğini söylediğimde, bu, tüm iyi niteliklerini muazzam bir düzeyde kabul etmen ve geliştirmek istediğin niteliklerin üzerinde çalışıyor olman gerektiği anlamına gelir.


Bu, hiçbir zaman mükemmelliğe ulaşabileceğin bir fikir değildir. Her zaman başarılacak daha çok şey ve ele alınması gereken yeni konular olacaktır. Bilgi ve anlayışın arttıkça, potansiyeline ulaşacaksın. Her zaman kendin üzerinde çalışıyor olacaksın. Ben ve sosyalleştiğim herkes bu şekilde yaklaşıyoruz. Tüm cevaplara sahip değilim ama aktif olarak onları arıyorum. Ayrıca içimde beni istediğim şeyi çekmekten alıkoyabilecek her şey üzerinde çalışmaya da açığım.


Tüm bunlar bir soğanı soymaya benzer. Ne zaman bir katman üzerinde çalışsan, bir diğeri ortaya çıkar. Finansal yaşamında bu katmanların ve zorlukların dış çevreyle hiçbir ilgisi yoktur. Durgunluk olup olmaması, hükümetin kim olduğu ya da borsanın nasıl gittiği önemli değildir. Bu tamamen ve tamamen içseldir - senin içindedir. Sınırlayıcı inançların değiştirilmesinin zor olmasının nedenlerinden biri de budur. Görünmezdirler ve inanılmaz derecede yıkıcıdırlar.


Muhtemelen finansal olarak çok iyi durumda olan insanlar tanıyorsundur. Eğer tanımıyorsan, eminim bazıları hakkında bir şeyler okumuşsundur. Ülkede neler olup bittiğinden bağımsız olarak, muhtemelen gerçekten iyi durumdalar. Büyük Buhran ya da diğer zorlu zamanların hikayelerine bakarsan, zenginleşen ve gelişen pek çok insan görürsün - bunların çoğu hala buralardadır. Bunalım sırasında kendi adını taşıyan tavuk tarifini üreten, bir restoran açan ve şimdi şirketin dünya çapında lokasyonları olan Albay Sanders gibi insanlar. 


Büyük Buhran sırasında yok olmasını bekleyebileceğin şirketler, buhrandan güçlenerek çıktı ve hala güçlü bir şekilde devam ediyor. Bu tür şirketler etrafımızda ve nelerin başarılabileceğine dair örnekler teşkil ediyor. 


Ancak şu soru akla geliyor: Diğer pek çok şirket ayakta kalamazken bu şirketler neden ayakta kaldı? Çünkü sahip oldukları zihniyet onları ekonomik koşullara karşı bağışık hale getirdi. Fırtınayı atlatabileceklerine inandılar ve atlattılar da. Olumsuz haberlerin bir hastalık gibi olduğunu ve kendine bulaşmasına izin vermeyi ya da vermemeyi seçebileceğini öğrendiler.


Başarılı Olmayı Hak Ediyorsun


Hırsızların ikincisi "Ben bunu hak etmiyorum"dur. Bu doğrudan "kendimi sevmiyorum" ile ilgilidir. Önemli bir hedefin varsa ve bunun değerli ya da kıymetli olduğunu düşünüyorsan, örneğin "Yeni bir iş istiyorum. Zam istiyorum. Daha fazla satış yapmak istiyorum" gibi bir hedefin varsa ve bunu gerçekleştiremiyorsan, daha derine bakman gerekir. İlerlememenin nedeni büyük olasılıkla bunu hak etmediğine inanmandır. Şimdi bunun mantıksız olduğunu düşünebilirsin, ama öyle mi? Hiç sadece 'özel' günlerde giydiğin güzel bir takım elbisen oldu mu?


Ya da belki de sadece bayramlarda kullandığın özel bir tabak seti? Bu eylemlerin ardındaki motivasyon, bu nesnelerin her gün tadını çıkarman için fazla 'iyi' olduğunu hissetmendir. Bir zamanlar küçük bir çiftliği olan bir arkadaşım vardı. Bir sonbaharda yepyeni, özel yapım bir kamyon satın aldı ve bana göstermek için geldi. Muhteşemdi. Gururla gülümsüyordu ve yürüyüşünde belirgin bir farklılık olduğunu fark edebiliyordun - sanki 10 metre uzamış gibiydi. Ertesi hafta onu yine eski kamyonunu sürerken gördüm ve ne olduğunu sordum. 


"Yeni kamyonu sadece özel günlerde kullanıyorum, çiftlikte dolaşmak için fazla güzel" dedi. Aslında söylediği şey, yeni kamyonu düşünmenin onu aştığıydı. Günlük hayatının bir parçası olamazdı çünkü ona sadece özel günlerde sahip olmayı hak ettiğini düşünüyordu. Bu hırsızın her gün başkalarının kendilerinden çok daha iyi olduğundan ve bazı şeyleri kendilerine çekemeyeceklerinden, çünkü bunların onlara 'göre' olmadığından bahsettiğini görür ve duyarsın.


Bu, odak noktalarının nerede olduğunun açık bir göstergesidir - hayallerini gerçekleştirmeye değil, neden gerçekleştiremediklerine veya neden bir başkasının bunu daha çok hak ettiğine. Bu, kendilerine ya da kendi yaşamlarına yaptıkları katkıya değer vermediklerini gösterir. Kendini sevmezsen, hayatında değerli olan hiçbir şeyi hak ettiğine asla inanmazsın. İyi şeylerin yalnızca başkalarının başına gelebileceği, ama bunların senin için olmadığı düşüncesiyle etrafta dolaşırsın.


Hatta şimdi kendin bilinçli olarak "Ben kendimi seviyorum. Ne kadar iyi bir insan olduğuma ve yaptığım şu güzel şeylere bak" deyip duruyor olabilirsin. Ancak olumlu sonuçlar görmüyorsan, bunlar içindeki sınırlayıcı bir inanç tarafından engelleniyor demektir. Sonuçların sadece içindekilerin aynadaki yansımasıdır. Dışsal olan her zaman içsel olanı yansıtır. Başarısızlık yaşadığında ya da bir hedefe yaklaştığında ancak son dakikada tıkandığında, ele alınması gereken inançlarla mücadele ediyorsun demektir.


İnançlarını değiştirmek için bir araç olarak her gün olumlu onaylamalar kullanan binlerce insan tanıyorum. Çok etkili olabilirler. Buradaki fikir, bir şeyi ne kadar sık söylersen, onu o kadar hızlı bir şekilde inanç olarak benimseyeceğindir. Ne yazık ki bu olumlamalar, içinde gizleniyor olabilecek sınırlayıcı bir inançla eşleşmez. Benimsemeye çalıştığın olumlu fikirler, betona çarpan pinpon topu gibi seker. Durumu değiştirmenin tek yolu, altta yatan inancı kabul etmek ve önce onunla başa çıkmaktır.


Para İyilik İçin Bir Araçtır


Para hakkında diğer iki hırsıza ait olan bir inanç daha vardır. Parayla ilgili bu en büyük, en kötü, en cesur, en sinsi inanç kelimenin tam anlamıyla binlerce yıldır var ve şu anda hala burada - Para tüm kötülüklerin kaynağıdır. İğrenç! Bu inançla, iyi, ruhani, kutsal bir insan olurken hayatına para çekeceğini nasıl düşünebilirsin? Geçici olarak biraz paran olabilir. Sadece hayatta kalmana yetecek kadar.


Ancak derinlerde bir yerde bilinçaltın parayı senden uzaklaştıracaktır, çünkü kötülükle ilişkilendirilmek istemezsin. Buna başarı çabalarını sabote etmek de dahildir. Bu tek inanç, zamanın başlangıcından beri nesilleri yoksulluğun eşiğinde tutmuştur. Daha da kötüsü bunun doğru bile olmamasıdır. Para kötülüğün, özellikle de tüm kötülüklerin kaynağı değildir. Aslında George Bernard Shaw, "Tüm kötülüklerin kaynağı parasızlıktır" derken bunu en iyi şekilde ifade etmiştir. 


Bu sözde büyük ölçüde doğruluk payı vardır. Parasızlık insanları çaresiz bir zihniyete sokar ve gerçek kötülük de budur. Bu zihniyette olduklarında, başka türlü asla düşünemeyecekleri şeyler yaparlar ve genellikle bu şeyler kendilerine ve/veya başkalarına çok zararlıdır. Paranın kötü olduğu inancı aslında İncil'de geçen "para sevgisi her türlü kötülüğün kaynağıdır" şeklindeki ifadeden kaynaklanmaktadır.


Para sevgisi, hayatındaki diğer her şey pahasına doların peşinde koşan bir kişiyi ifade eder. Bu ilke açgözlülük ve bencilliğin yaşamlarında tezahür etmesini sağlar. Para peşinde koşmak, daha fazla paraya sahip olmak için her şeyi yapabilecek rekabetçi bir zihniyete işaret eder. Paranın kendi başına kötü olduğu söylenmez, ancak parayı seven insanların bu özelliğe eğilimli olduğu söylenir. Dickens'ın karakteri Scrooge bu zihniyetin mükemmel bir örneğidir. 


Nakit parasını çok sever ve hayattaki diğer her şeyi dışlayarak yalnızca daha fazlasını isterdi. Elbette bu kadar güçlü bir kutsal metin referansına sahip olduğunda, zaman içinde nasıl çarpıtılabileceğini anlamak kolaydır. Giderek daha fazla insan paranın kötü olduğuna inandıkça, bu ilkeyi değiştirmek ve gerçeği fark etmek zor olabilir. Paranın duyguları yoktur ve seni sadece olduğundan daha fazlası haline getirir. Bunu bir düşün. 


Dünyanın en zengin insanları, milyonerler ve hatta milyarderler parayı sevmezler. HAYIR. Sevmiyorlar. Onlar paranın sağladığı özgürlüğü severler. Para sadece bir puan kartıdır. Tutkunun peşinden gitmediğin sürece gerçekten büyük parasal başarılara ulaşamayacağını daima hatırla. Para ikincildir. Para zenginlere akar çünkü onlar sadece daha fazlasına sahip olmak için paranın peşinden koşmazlar. Onlar özgürlüğü arzularlar. Parayı arzulamazlar. Bu önemli bir ayrımdır!


Paranın tarafsız ve sadece üzerinde anlaşmaya varılmış bir değer değişimi olduğunu anladığında, parayı hemen hayatına çekeceksin. Paranın kötü, şeytani, yozlaşmış olduğunu ya da kötü insanların zengin, zengin insanların da kötü olduğunu düşündüğün sürece, parasal zenginliğin yaşamına girmesine izin vermeyeceksin. Sanki kauçuktan yapılmışsın gibi üzerinden sekecek ve boş cüzdanına baktığın zamanlar dışında bunu asla fark etmeyeceksin bile. Hiç paran olmadığını bilecek ve nedenini merak edeceksin.


Bir süre önce ailemi ziyaret etmek için Ohio'ya gittim ve ailemizin en küçüğü olan kardeşlerimden birini gördüm. İyi bir ailesi ve küçük bir arazisi var. Tamirci, yani iyi para kazanıyor. Çok çalışıyor ve çoğu kişinin tamamen normal ve ortalama bir hayat olarak göreceği bir yaşam sürüyor. Ama o benim hayatıma bakıyor ve hayret ediyor. Bir noktada kafasının gerçekten karıştığını biliyorum çünkü bu kadar paranın nasıl olup da benim gibi, birlikte büyüdüğü, normal ve ortalama olarak gördüğü biri tarafından çekildiğini anlamıyor.


Bir noktada bana "Bunu nasıl yaptın?" diye sordu. Ona cevap vermek için temel olarak şu anda sana verdiğim tüm bilgileri sıraladım. Ona paranın nasıl işlediğini, bizi neyin engellediğini, inançlarımın üstesinden nasıl geldiğimi ve başkalarının da aynı şeyi yapmasına nasıl yardımcı olduğumu anlattım. "Bu benim için asla işe yaramaz. Ben bunu asla yapamam" dedi. Şaşırmıştım. "Bunu nasıl düşünebilir ki?" diye merak ettim. Ama onun zihninde, dünyasında, geçmiş deneyimlerine dayanarak, hayatına parayı nasıl çekeceği konusunda hiçbir fikri yoktu. 


Kendisini bir tamirci - ve sadece bir tamirci - olduğuna ve hayatının geri kalanında da öyle olacağına ikna etmiş. Bu da saat başına her zaman sadece belli bir miktar kazanacağı anlamına geliyor ve bu da yeterince iyi. Onun bakış açısından baktığında, bu sınırlayıcı düşünce sürecini anlayabilirsin. Ailesini büyütüyor, sevdiği ve ilgilendiği insanlar var. Küçük bir mülkü ve aracı var. İyi gidiyor. Bu onun için yeterince iyi. 


Ancak kendi zihinsel sürecini görmüyor ve sınırlayıcı inançlarının onu daha da iyi bir yaşamdan nasıl alıkoyduğunu fark etmiyor. Sonra benim araba koleksiyonum hakkında konuşmaya başladık - ki bu onu çok şaşırttı. Kardeşim bana "Neden bir Corvette'in yok?" diye sordu. Ben de "Şu anda bir tane yok. Listede bir sonraki olabilir, biliyorsun. Onlar da zamanla gelir." Bu benim açımdan sınırlayıcı bir inanç değil, ancak garajım sadece çok büyük -bunu yazarken daha büyük bir tane inşa ediyor olsam da :). 


Yine de, herhangi bir anda içine sığacak çok fazla araba var! "Asla bir Corvette sahibi olamam." dedi. Yine hayretler içinde kaldım. Kendime soruyorum, onun ya da bir başkasının aklından neler geçiyor da böyle sınırlamalar koyuyor? Kardeşimin zihniyeti de tıpkı diğerleri gibi. Belli bir miktar para için bir işte çalışıyor. Bildiği ve geleceği olarak gördüğü şey bu. Büyük resmi ya da olasılıkları görmüyor. 


Ben onun önünde neyin mümkün olduğunu gösteren bir örnek olarak dururken bile o hala bunu göremiyor. O konuşurken ben de kendi kendime Corvette almanın üç yolunu sayabilirim diye düşünüyordum. O anda düşünce süreçlerimizin ne kadar farklı olduğunu fark ettim. Benim düşünce süreçlerim her türlü seçeneği, her türlü fırsatı ortaya çıkarabilir. Çoğu insanı dinliyorum ve 20 dakika kadar bir süre içinde, harekete geçmedikleri bir fikir olduğunu düşünüyorum. 


Ortaya çıkarabilecekleri ve bir ürüne dönüştürebilecekleri bir şey var. Ama bunu yapmıyorlar. Aslında, bunu görmüyorlar bile. Kendi zihniyetimin bu kadar değişmiş olması bazen beni hala şaşırtıyor. Uyanmış olanın ben olduğumu söylemiyorum. Hâlâ kendim üzerinde çalışıyorum - her gün - ve bende işe yarayan şeyleri seninle paylaşıyorum. Bu bana, eğer her gün çalışırsan, farkına bile varmadan ilerleme kaydedeceğini kanıtlıyor.


Ne kadar ilerlediğime şaşırdığım gibi, daha ne kadar ilerlemem gerektiğini anladığım zamanlar da oluyor. Geçenlerde "Natural Cures" kitap serisinin yazarı Kevin Trudeau ile bir akşam yemeği yedim. Ona 30'dan fazla kitap yayınladığımı ve bunların birçoğunun en çok satanlar listesine girdiğini anlatıyordum. Ona anlatırken kendimi gerçekten iyi hissediyordum. Sonra bana kitaplarından birinin nasıl 30 milyon kopya sattığını anlattı. Birden "Ben hiçbir şey başaramadım!" diye düşündüm. 


Ama demek istediğim şu ki o farklı düşünüyor. O benim şu ana kadar düşündüğümden daha büyük düşünüyor ve bu da benim daha gidecek yolum olduğu anlamına geliyor. Her zaman ulaşılacak ve başarılacak daha çok şey olacaktır. Hayatındaki her yeni başarı seviyesini kabul etmek için düşüncelerini değiştirme süreci asıl zorluktur.


Güçleri Serbest Bırak


Üç hırsızdan bahsettiğimde herkesin sorduğu ilk soru, "Para hakkındaki inançlarımı ve düşüncelerimi nasıl değiştirebilirim?" oluyor. İlk adım neye ve neden inandığını değerlendirmektir. Farkındalık bir zorunluluktur, çünkü bununla başa çıkabilmek için seni neyin engellediğini tespit etmen gerekir. Değiştirmek istediğin fikirleri belirledikten sonra, onlardan kurtulmalı ve üzerindeki güçlerini serbest bırakmalısın. Eski inançları temizlemek için birçok kitap yazdım ve çok sayıda teknik sundum ve her zaman yeni veya farklı tekniklere açığım.


Herhangi bir temizleme tekniğinin temel önermesi, önce o inançla bağlantı kurman ve ona bağladığın duygunun farkına varmandır. Eğer hak etmediğini düşünüyorsan, yapman gereken ilk şey bu duyguyla bağlantı kurmaktır. Kendini üzgün, kızgın ya da değersiz mi hissediyorsun? Şimdi bunun sadece senin bir algın olduğunun farkına var. Böyle hissetmeyi sen seçtin ve bunu serbest bırakmayı da seçebilirsin. Kötü muamele görmüş ya da istismara uğramış kişilerde bu inançla sık sık karşılaşıyorum. 


Çocukken kendilerine böyle söylendiği için hak etmediklerini düşünüyorlar. Ama bu doğru mu? HAYIR. Eski inançlarını aşmak, onları gün ışığına çıkarmak ve ne olduklarını ve geçerli olup olmadıklarını incelemek anlamına gelir. Genellikle, zamanın %99,9'unda geçerli değildirler. Çocukluğumuzdan kalma bir yığın inancı yanımızda taşırız. Eğer ikinci sınıfta sınıf önünde konuşmaktan korktuğun için seninle dalga geçildiyse, bu durum sende uzun süreli bir topluluk önünde konuşma korkusu oluşturmuş olabilir. 


Peki ama bu korku nereden kaynaklanıyor? Eğer bir kelimeyi kaçırırsan, seyirciler sahneye atlayıp seni yutacak mı? HAYIR. Mantıklı yetişkin beynin bunu çözebilir, ancak duygusal bağlantıyı da serbest bırakman gerekir. İşte asıl zorluk burada. Belirli bir olayı düşün ve o duyguları hatırla. Göğsün sıkıştı mı? Nefesini tutuyor ya da korkuyla siniyor musun? Bu tepkiler gerçek bir tehlikeye karşılık değildir - bunlar zihnin eski bir olayı yeniden yaşamasıdır ve sen o eski duyguya tutunmadıkça artık seni etkileyemez.


Pek çok insan olumlu onaylamaların sınırlayıcı inançların üstesinden geleceğini düşünüyor, ancak ben buna katılmıyorum. Sorunu doğrudan ele almaz ve sadece olumlu onaylamalar kullanırsan, ilerlemeni engelleyen olumsuz duyguları serbest bırakmazsın. Bu nedenle, altta yatan sorunlarla ilgilenmeden sadece olumlamalar kullanırsan, sınırlı bir başarı elde edersin, çünkü sınırlayıcı inanç hala oradadır. Temizleme tekniklerinin pek çok farklı çeşidi vardır. 


"Kendimi sevmiyorum" gibi sınırlayıcı inançlar için bunu kendi başına yapabilirsin. "Parayı hak etmiyorum" ve "Para kötüdür." Bu inançların hiçbiri doğru değildir, bu yüzden bırak gitsinler. Parayı kendine çekmeni engelleyen her şeyin şu anda salıverilebileceğinin farkında olmanı istiyorum. 


Hayatın bir nanosaniye içinde değişebilir. Seminerlere ilk başladığım zamanları hatırlıyorum, insanlar "Bunu gerçekten bir hafta sonunda öğrenebilir miyim? Bir hafta sonunda hayatımı gerçekten değiştirebilir miyim?" diye sorarlardı. Onlara söyleyebileceğim tek şey kendi deneyimlerim. Hayatımda birinin bana akşam yemeğinde anlattığı bir hikaye yüzünden değiştiğim anlar oldu. Hayatımda bir filmde gördüğüm bir şey yüzünden değiştiğim anlar oldu. 


Hayatımda bir seminerdeyken birinin bir şey söylediği anlar oldu - sadece bir cümle veya bir kavramın açıklaması ve bu seminer liderinden bile gelmemiş olabilir - ve içimde bir şeyler değişti ve uyandım. Herhangi bir zamanda, herhangi bir noktada bir uyanış yaşayabilirsin, buna şu anda bu satırları okurken yaşadığın uyanış da dahil. Bir kitap okuyarak hayatları değişen pek çok insan tanıyorum. 


Nedeni ne olursa olsun, ister daha önce hiç görmedikleri yeni bir fikir olsun, ister sonunda duymaya hazır oldukları eski bir fikir. Kelimeler onları uyandırdı ve hayatlarını değiştirdi. Bu satırları, finansal engellerini aşmana yardımcı olmak amacıyla yazdım. Çoğu insan hayatlarının diğer yönlerini değiştirir - ancak para onlar için kavraması en zor alandır. Başkaları senin paylaşabileceğin parayı çekerken sen kenarda oturup kendini kapana kısılmış hissetmemelisin. Ve buna mecbur da değilsin.


Ama karar vermelisin. O karanlık, uzun süredir sahip olduğun inançlara bakmaya ve onları sonsuza dek kovmaya hazır mısın? Kolay olandan ziyade gerekli olanı yapmaya istekli misin? "Hey para!!!" demeye hazır mısın? İşte buradayım! Almaya hazırım!" demeye hazır mısın? Eğer öyleysen, seni oraya götürecek diğer adımları öğrenmeye hazırsın demektir, ancak hepsini yapmaya kararlı olmalısın. Her birini eksiksiz olarak. Ancak o zaman yeni ve bereketli geleceğine giden kapıları açabilirsin.


Unutma, ilk adım para hakkındaki düşüncelerini değiştirmektir. Paranın iyilik için nötr bir güç olduğunu ve onu hak ettiğini fark ettiğinde, parayı çekme sürecine şimdi başlayabilirsin. Ancak nasıl düşündüğünü anlamak ve değiştirmek yalnızca birinci adımdır. İkinci adımda görüşmek üzere…

Blogger tarafından desteklenmektedir.