Header Ads

Asla Kendine İnanmayı Bırakma! / John Kehoe Sesli Kitap



Çoğumuz, kazanım ve başarılarımızı kabul etmekten daha hızlı kendi başarısızlıklarımızı ve eksikliklerimizi görürüz. Bir şeyi başardığımızda, birkaç gün veya hafta boyunca onun hakkında iyi hissederiz, ancak daha sonra yeni hedeflere ve yeni arzulara geçeriz. Başarılı olmanın güzel duygularını çok çabuk geride bırakıyoruz; bunları başardığımızı bile unutuyoruz. Yeni arzularımız ve isteklerimiz odak noktamız haline gelir ve geçmiş başarılarımızdan yaratılan başarı titreşimini bırakırız. Bu, güçlü başarı enerjisinin tam bir israfıdır. Sadece henüz ulaşılmamışa odaklanırsak, bilinçsizce zihnimizi eksik olduğumuz fikriyle besleriz. Geçmiş başarılardan elde ettiğimiz başarı enerjilerini çok olumlu sonuçlarla tekrar tekrar kullanabiliriz, ancak ne yazık ki bunu nadiren yapıyoruz.

Derslerimden bir gece sonunda bir kadın bana yaklaştı ve "John, sence hedeflerime ulaşabileceğimi düşünüyor musun?" dedi. Onları tarif etmesini istedim. İlk hedefi güzel bir evde yaşamak, ikinci hedefi on dört yıldır görmediği anne, babasını ve akrabalarını görmek için İngiltere'ye uçmak, üçüncü hedefi ise biriyle anlamlı bir ilişki kurmaktı. Üç çocuğu olan bekar bir anne olduğu ve çok kısıtlı imkanlarla yaşadığı için, o zamanlar bu hedefler ona imkansız görünüyordu. Ancak seminerlerimden daha iyi bir gerçeklik inşa etmenin güçlü yeni yollarını öğrenmeyi umuyordu.


Zihin güçlerini kullanarak hedeflerine gerçekten ulaşabileceğine ve yaklaşık bir yıl sonra ondan bir telefon alacağıma dair ona güvence verdim. Aradı… "John," dedi heyecanla, "ne olduğunu asla tahmin edemezsin! Şimdi yüzme havuzlu, muhteşem bir avluya ve manzaraya sahip yeni bir evde yaşıyorum." Ona onun için çok mutlu olduğumu söyledim ama daha bitirmedi. "Sadece bu da değil, üç haftalığına İngiltere'deydim ve ailemi gördüm. Ve..." En iyiyi sona bıraktığını söyleyebilirdin, "En muhteşem bir ilişki içindeyim. Aşk, gerçekten aşk!"


Söylemeye gerek yok, onu tekrar görmeyi dört gözle bekliyordum. Aradan aylar geçti, ama benimle havaalanında karşılaştığında onda fark ettiğim ilk şey, görmeyi beklediğim parlak, coşkulu kadın gibi görünmediğiydi. Bana oldukça umutsuz bir şekilde, "John, neden güç benim için işe yaramıyor?" dediğinde, ona sadece inanamayarak bakabildim.


"Neden zihin gücü benim için çalışmıyor?" diye tekrarladı. Bunu duyduğuma inanamadım. "Dinle, yanılıyorsam düzelt ama bir yıl önce güzel bir evde yaşayan, İngiltere'ye seyahat eden ve anlamlı bir ilişki yaşayan kadın sen değil miydin? Sen değil miydin?" dedim.


Bana utanarak baktı. "Ah," dedi, "onu unutmuşum!"


Unutmuşum! Bir insan bunu nasıl unutabilir? 


Kolay. Her zaman yaparız. Önceki hedeflerine ulaşmıştı ve şimdi yeni ve farklı hedefler üzerinde çalışıyordu. Henüz yeni hedeflerini anlamadığı için, zihin gücünün neden onun için çalışmadığını içtenlikle merak ediyordu. En son başarılarını tamamen unutmuş ve kabul etmişti. Aklı yeni şeylere kaymıştı.


Başarmak istediğimiz şeye odaklanırız, başardıklarımızı kabul etmeyi tamamen unuturuz. Olmadığın şeyle neden ilgilenesin ki? Hepimizin başarısız olduğumuz, yeterli olmadığımızı hissettiğimiz alanlar var. Ne kadar küçük olursa olsun, şimdiki veya geçmişteki zaferlerin için sırtını sıvazlamayı öğren. Kendini güçlü, muzaffer, başarılı ve iyi hissettiren her şeyi ara. Küçük ve büyük her şeyi ama her şeyi kabul et ve bunu, daha fazla başarıyı kendine çekmene yardımcı olacak "şimdide" bir kazanım ve başarı titreşimi oluşturmak için kullan.


Kabullenme özellikle yeni hedeflere ulaşmaya çalışırken etkilidir. Örneğin, büyük bir prodüksiyon şirketinin seni desteklemesini sağlayarak büyük başarı yakalamaya çalışan genç bir film yapımcısı olduğunu varsayalım. Onaylama tekniğini kullanarak, bir film yapımcısı olarak yeteneklerinden emin hissetmeni sağlayacak alanlar arayabilirsin. Düşüncelerini geçmişte yaptığın ve gurur duyduğun bazı kısa filmlere odaklayabilirsin. Eleştirmenlerin ya işe yaradığını ya da gerçek bir umut vaat ettiğini söylediği bazı sahneleri hatırlayabilirsin. Bu sahnelere odaklan ve kendine ayrıntılara iyi baktığını hatırlat. Zanaatını öğrenmek için harcadığın tüm zor işleri kabul et. İnsanların işinle ilgili sana yaptığı tüm iltifatları ve övgüleri hatırla ve son birkaç yılda geliştirdiğin tüm becerilerin ve kaydettiğin ilerlemenin farkına var.


Ara… Kabul edilecek şeyler için "arama" kelimesinin altını çiziyorum. Sadece bariz olanı kabul etme; her şeyi kabul et. Kendini aptal hissetme veya önemli olmadığını düşünme.


Olumlu niteliklerin, olumsuz niteliklerin kadar gerçektir. Devam et ve gurur duy. Harika hisset. Başarılı hisset. Halihazırda elde ettiğin başarı için zihnini birkaç dakika oyala.


Bu teknik, sadece belirli alanlarda değil, genel olarak da herhangi bir hedefe uygulanabilir. Hemen şimdi on dakika ayır ve geçmiş veya şimdiki hayatının herhangi bir alanında bulabildiğin her güçlü noktayı yaz.


Genel bir liste yap ve uzun bir liste olsun. En az yirmi öğe listele. Bu konuda çekingen davranma - her şeyi yaz, böylece kendin hakkında iyi hissetmek için kaç nedene ihtiyacın olduğunu somut bir şekilde görebilirsin. Bu alıştırmanın amacı, kendinle gurur duyman için birçok nedenin olduğunu fark etmeni sağlamaktır. Bu güzel duygular, gelecekteki başarının temelini oluşturacak başarı titreşimini oluşturur.


Herhangi bir hedefe ulaşmak cazip olduğunda benzer bir yaklaşım uygulayabilirsin. Bu hedefe ulaşma çabanda sana destek olacağını kabul edebileceğin, kendinle ilgili en az on şeyin bir listesini yap. Örneğin, bir satış müdürü olarak iş bulmaya çalışırken, seni işte başarılı kılacak nitelikleri ve dolayısıyla pozisyon için en iyi adayı kabul eden bir liste yapabilirsin.


Listen şöyle görünebilir:


İnsanlarla aram harika.

Ben iyi bir iletişimciyim. 

İnsanlarla iyi çalışırım. 

Ben doğuştan satıcıyım.

Daha önceki tüm işlerimde başarılı oldum. 

İnsanları motive edebilirim.

Yetenekliyim.

Kendime iyi bakar ve iyi giyinirim. 

Ben organizeyim

Sıkı çalışırım.

Hedeflerime ulaşıyorum.

Listeni yapmamış olsaydın, sadece sana işi vereceklerini umarak görüşmeye gitmiş olabilirsin. Ama bu şekilde, iş için nitelikli olduğundan “kendin” emin olursun.


"Hiçbir şey başarının kendisi kadar başarılı olamaz" ve zaten birçok alanda başarılı oldun. Bu enerjiyi ne kadar çok titreştirirsen, çevreden o kadar çok başarı çekersin. O yüzden listelerini yap. Zihnini besle. Enerji ile çalış. Hayatına dahil ol. Asla kendini kabul etmekten vazgeçme. Asla kendine inanmayı bırakma. Bir şeylerin olmasını bekleme -John Lennon'un dediği gibi, "geleceği şimdiden" inşa etmeye başla.



Şunu kabul et:


Bilinç geleceğini inşa eder, doğru…


Ama farkındalıklı bilincini sen, bizzat kendin inşa edersin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.