Header Ads

Her Derde Deva Bir Olumlama Cümlesi / John Kehoe Sesli Kitap



Düşünce eğitiminin olanakları sonsuzdur, sonuçları sonsuzdur ve yine de çok az kişi, düşüncelerini kendilerine iyi gelecek kanallara yönlendirmek için çaba gösterir, ancak bunun yerine her şeyi şansa bırakır.


Olumlamalar muhtemelen bilinçli zihni etkilemek için bildiğim en kolay ve en basit tekniktir. Yüzyıllardır dünyanın her yerinde dualar ve mantralar gibi manevi ve büyülü uygulamalarda kullanılmıştır. Şimdi, iş anlaşmaları yapmak, rahatsızlıkları iyileştirmek, insanlarla tanışmak, turnuvalar kazanmak ve sayısız başka uygulamada hayatın her kesiminden insanlar tarafından kullanılıyorlar.


Olumlamalar, o anda sana en rahat ve pratik gelen şey ne olursa olsun, kendine sessizce veya yüksek sesle tekrarlanan basit ifadelerdir. Bunları her yerde yapabilirsin - araba sürerken, bir doktorun ofisinde otururken, randevu beklerken, uyumadan önce yatakta yatarken. Başına ne gelmesini istediğini temsil eden bir ifadeye karar veriyorsun ve bunu kendine defalarca tekrar ediyorsun.


Örneğin, genellikle seni üzen ve rahat ve sakin olmayı tercih ettiğinde seni gerginleştiren bir durumda olduğunu varsayalım. Bu, bir onaylama kullanmak için mükemmel bir zamandır. Kendine sessizce tekrarla: "Sakin ve rahat hissediyorum. Sakin ve rahat hissediyorum. Sakin ve rahat hissediyorum." Kendini sakin ve rahat hissetmek için zorlamaya çalışma, sadece ifadeyi birkaç dakika kendine tekrar etmeye devam et. Aynı şekilde, yaklaşan büyük bir toplantın varsa ve iyi gitmesini istiyorsan, önceden kendine "Harika bir toplantı olacak. Harika bir toplantı olacak. Harika bir toplantı olacak" diyerek başla.


NE YAPIYORSUN? ONAYLAMALAR NE ZAMAN YAPILIR?


Olumlamalar yaparken zihninde oluşan düşünceleri etkiliyorsun. Zihnin bir seferde yalnızca bir düşünce tutabilir, bu nedenle bir onaylama, zihnini hedefini destekleyen düşüncelerle "doldurarak" çalışır. Sözcükler, zihnine ne düşünmesi gerektiğini önerir. Kendine onaylıyorsan ki, " Harika bir toplantı olacak", zihnin doğal olarak bunun harika bir toplantı olduğuyla ilgili düşünceleri düşünmeye başlayacak. Zihnin, onaylamanın imalarını ve mesajını zahmetsizce algılar. Kulağa çok basit geliyor, ancak bu teknik dikkat çekici derecede etkili olabilir. İstediğin sonuçları elde etmene yardımcı olmada etkilidir.


Görmek istediğin her şeyi uygun bir olumlamaya dönüştür ve bunu düzenli olarak kullan. Tanıdığım başarılı bir satıcı, her güne "Çok satış, çok gülümseme" diyerek başlar ve bunu sabahları birkaç dakika ve gün boyunca birkaç kez kendi kendine tekrar eder.


ONAYLAMA YAPARKEN UNUTMAYACAĞIN ŞEYLER


Onlara inanmak zorunda değilsin! Aslında, olumlamaları kullanmakta başarısız olan herkes muhtemelen kendilerini tam da bunu yapmaya zorlamaya çalışıyordur. Bu hata aslında onaylamanın etkilerini geçersiz kılabilir. İnanma konusunda endişelenme, sadece tekrar etmeye devam et. Onayladığın şeye inanıyorsan, harika! İnanmıyorsan da sorun değil. Önemli değil. Bilinçli zihin, onayladığın her şeyin içeriğini oldukça doğal bir şekilde alacak ve doğru düşünceler bilincine sızacaktır. Hiçbir şeyi zorlamak zorunda değilsin.


Her zaman olumluyu onayla. Olumsuz değil, olumlu bir açıklama yap. Örneğin, bir toplantının iyi gittiğini görmek istiyorsan, "Bu toplantıyı mahvetmeyeceğim" demezsin. Sakin ve rahat olmak istiyorsan, "Gergin olmayacağım" diye onaylamazsın. Nedense zihin "değil" kelimesini algılamıyor ve kendini "toplantıyı mahvetmeyi" veya "gerginliği" programlarken buluyorsun. Zihin, ne istediğine değil, bu kendi kendine zarar veren görüntülere odaklanacaktır.


Onayını kısa tut. Bir olumlama bir mantra gibi olmalıdır: kısa ve basit, söylemesi kolay ve tekrarlaması kolay. Ben onaylarımı on veya daha az kelimeyle tutmayı seviyorum. Bazen iki kelime bile çok etkili olabilir: "muazzam başarı" veya "rekor satış" gibi…


İnsanların bana yarım sayfa uzunluğunda onaylamalar gösterdiğini hatırlıyorum. Tekrar tekrar bu kadar uzun bir olumlama söylemenin imkanı yok. İki cümle bile çok uzun. Tekrarlama, onaylamanı bilincine damgalayacak şeydir, bu yüzden ne kadar kısa olursa o kadar iyi. Tekrar ediyorum: Kısa yap, ritmik yap, söylemeyi kolaylaştır.


Farkında olmadan kendine karşı onaylamalar kullanmamaya dikkat et.


"Asla yapmayacağım",

"Asla başaramayacağım"

"İmkansız", 

"Bunu batırıyorum"

"İlişkilerde bir felaketim"

"Hata yapacağımı biliyorum", 

"Hep kaybediyorum"


Bunların hepsi, farkına bile varmadan kendi kendine tekrar ederken bulabileceğin onaylamalardır. Onlara dikkat et.


Bir konferans gezisinde başıma gelen bir deneyimi seninle paylaşmama izin ver. Turun yarısında, sonraki ayların programına baktım ve gözlerime inanamadım. Neredeyse hiç mola vermeden bir şehirden diğerine yönlendiriliyordum ve hatta aynı gün iki farklı şehirde olmam bile bekleniyordu! Önümüzdeki ayın imkansız, stres dolu bir düdüklü tencere olacağını düşünmeye başladım ve aslında kendime "Bu bir düdüklü tencere olacak" demeye başladım. İki veya üç gün boyunca, turun korkunç bir sonraki ayağının beklentisiyle giderek daha gergin ve stresli hissettim. Bana bu saçma programı koyan kişiye lanet ettim.


Sonra kendimi tuttum. Gülmek zorunda kaldım. Burada zihin gücünü öğretiyordum ve farkında olmadan kendi kurduğum bir tuzağa düşmüştüm. Güzel olumlama, "Bir düdüklü tenceredeyim!" Bu yüzden kendime sadece üç kelimeye odaklanan yeni bir olumlama yaptım:


“Organize, Rahat ve Eğlenceli”… ve bunu birkaç dakika boyunca kendime tekrarladım. Ertesi sabah güne aynı olumlamayla başladım ve yoğun programımı düşünmeye başladığımda bunu tekrarladım. Birkaç gün içinde, düzenli ve rahat olduğum sürece maraton temposunun eğlenceli olabileceğini düşünmeye başladım. Neye sinirleniyordum ki?


Sonunda, bu üç kelime tüm farkı yarattı. Programım değişmedi ama ona karşı tavrım değişti. Kendim için neredeyse bir düdüklü tencere haline getirdiğim tur bir esinti gibi geçti. Negatiften pozitif bir olumlamaya geçtiğimde, organize oldum, rahatladım ve zorlukla yüzleşmek için acele ettim.


Sen de onaylamalar oluşturabilir ve bunları gün boyunca istediğin şeyleri başarmana yardımcı olması için kullanabilirsin. Söylemesi kolaydır ve her yerde yapılabilir - banka sırasında, bekleme odasında veya trafiğe takıldığında. Onlara inanmak zorunda değilsin. Bunları "sahip olduğun" inancıyla yapmak zorunda değilsin. Tek yapman gereken onları tekrarlamak! Sabah ilk iş olarak başlamanı öneririm, çünkü bu çok önemli ilk yarım saat, günün geri kalanının gidişatını belirler. İki veya üç dakikalık bir uygulama kısa sürede gözle görülür bir etki oluşturacaktır.


"Her gün her şekilde, daha iyiye gidiyor."


Emile Coue adı bugün yaygın olarak bilinmeyebilir, ancak yüzyılın başında, olumlama tekniklerinde bu öncü, hastalıkları tedavi ediyor ve keşiflerini tüm Avrupa ve Kuzey Amerika'daki kliniklerde öğretiyordu. Zamanında oldukça sansasyon yarattı ve çalışmaları, ölümünden on yıllar sonra bugün hala konuşuluyor. Coue, hastalarının her sabah kalktığında ve her akşam yatmadan önce basit bir onaylamayı tekrarladıkları takdirde çok daha iyi ve daha çabuk iyileştiğini buldu. Onlara öğrettiği olumlama şuydu: "Her gün her yönden daha iyiye gidiyorum." Sabah iki dakika. Akşam iki dakika. Bu kadar. Etkisi o kadar çarpıcıydı ki, kendi kendine telkin konusunda birkaç kitap yazdı ve dünyanın dört bir yanındaki insanlara iyileşmeye yöneldiğinde zihnin iyileştirici özelliklerini öğretti. Coue'nin onaylaması, hastanın zihnini her gün, her şekilde, daha iyi ve daha iyi olmaya odakladı. Ve Emile Coue, binlerce insanın belgelenmiş tedavileriyle tanınır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.