Header Ads

Hayatın Anlamı... Burası Böyle Çooooook Güzel :) / Sadhguru Türkçe 26


Hayatın anlamı nedir? Er ya da geç bu soru düşünen bir zihinde ortaya çıkmaya mahkumdur.

Ama bu soruyu sorarken sanki senin dışındaymış gibi bahsediyorsun hayattan. Sen hayatsın! Ama bir düşünce, duygu, fikir, ideoloji, felsefe, din ve önyargı bulutuyla o kadar kaplandın ki, bu psikolojik dram yaşam sürecini büyük ölçüde gölgede bıraktı. Ve bugün, büyük ölçüde insanlar "benim hayatım" derken, onların işleri, meslekleri, aileleri, arabaları, servetleri, partileri hakkında konuştuklarını anlamak gerekiyor; oldukları hayat hakkında konuşmuyorlar.

Sen bir hayat olduğun ve şu anda yaşadığın için, tüm bu aksesuarlar bir şey ifade ediyor. Sadece hayatta olduğun için işin, araban, evin, ilişkilerin bir şey ifade ediyor. Ne giydiğin, ne konuştuğun, neyle ilişkilendirildiğin, her şey sadece hayatta olduğun için bir şey ifade ediyor. Her olguda en temel şey, senin hayatın. Ama psikolojik dramın yaşam sürecinden daha büyük hale geldi. Avrupa, tüm dünyanın üstlendiği bu büyük hatayı yaptı. Her nasılsa, düşünceyi hayattan çok, öyle bir noktaya kadar ki, birisinin "Sanırım, ben de varım" demeye cesaret edebileceği bir noktaya kadar kutsamaya başladık.

Düşüncen bir yazılım gibidir. Ne tür veriler aldığına bağlı olarak, sahip olduğun türden düşünceler oluşur. Sen o yazılımı taşıyan bir hayatsın, o yazılımın bir ürünü değilsin. Ama bugün, düşüncen her şeyden daha büyük hale geldi. Bu yüzden bana "Hayat nedir? Hayatın amacı nedir?" diye soruyorsun. Sana hayat olduğunu, hayatın ta kendisi olduğunu hatırlatıyorum. Neden bana hayat hakkında soru sorma gereği duyuyorsun? Bana hava nasıl diye sormak istersen, bunu konuşabiliriz, bu bir sohbet konusu olabilir. Ama bana sorarsan, "Hayatın anlamı nedir?" diye, sen kendin hayatken, o zaman sana bir hikaye anlatmamı istiyorsun demektir. Buna hikaye diyorum çünkü senin deneyimine göre, henüz senin deneyiminde olmayan bir şey konuşursam, bu ancak bir hikaye olur. Hikayeyi beğenirsen, inanacaksın. Hikayeyi beğenmezsen, inanmazsın. Ama inanırsan, gerçek olacak mı? Ya da eğer inanmazsan gerçek olur mu? Her iki şekilde de gerçeğe ulaşamayacaksın.

Neden en azından dürüst olamıyorsun, “Bildiğimi biliyorum; ne bilmediğimi bilmiyorum” Bilmediğimiz ne olursa olsun, onu uydurmak istiyoruz çünkü "bilmiyorum" un muazzam doğasının farkına varmadık. Sevinçle, bilinçli olarak “bilmiyorum” da kalabilirsen, bilmek çok uzakta değildir. İnsan zekasının doğasında "bilmiyorum" ile yaşayamazsın. Bilmek özlemi ve öğrenmeye çalışmak içinde sürekli devam edecektir. Zekanın elinden geldiğince bilmenin bir yolunu bulacağını göreceksin.

Öyleyse "bilmiyorum" demenin sorunu nedir? Basitçe, bilgiye değer verilen, ancak aramaya değer verilmeyen bir toplumda yaşadığın için. Bilgi sadece birkaç şeyin ve büyük ölçüde çıkardığın sonuçların bir birikimidir. Sözde bilim bile her iki yılda bir her şey hakkındaki fikrini değiştirmeye devam ediyor :). Bunun nedeni, sonsuz bir şekilde bir sonuçtan diğerine geçmendir. 

Temelde neden her şey hakkında bir sonuca varmak için bu kadar büyük bir ihtiyaç var? "Hayatın anlamı nedir?" diye sorduğunda hayatın neyle ilgili olduğu sonucuna varmak istiyorsun. Hayatının sonucu, hayatının son sahnesi aynı  - hem sen hem de benim için. Sonuç aradığın an, bilmeden ölümü arıyorsun demektir. Çocukluğundan bugüne kadar başına gelenlerin hepsi bu. Hiçbir sonuca varamadığında, her şeye büyük bir merak ve katılımla bakıyordun. Bu ne? Bu ne? Bu ne? :)... Ama bugün, "bu bir ağaç, bu bir kelebek, bu şu, bu şu, bu da şu" sonuçlarına sahip olduğun için ilk zamanlardaki kadar zevkli değil... Çünkü her şey sonuçtan sonra bir sona vararak reddedilir ya da terk edilir.

Hayatın anlamını sorduğunda, bu gece iyi uyuyabilmen için yalnızca bir sonuç çıkarmaya çalıştığını anlamalısın - çünkü bir sonuca varmazsan, zekan seni rahatsız ediyor değil mi? Nasıl neşeyle karıştırılacağını biliyorsan, bu çok güzel çünkü zekan aktif demektir. Bitirdiğin an, ikna olduğun an, zekan uykuya dalar. Ama bilmediğinde, her şeye mutlak bir katılımla bakarsın.

Hayatın içinde olman önemli değil mi? Yetmiyor mu? Ve hayatı bilmenin başka bir yolu var mı? 

Ne kadar çok sonuca varırsan, o kadar az deneyim yaşarsın. Her şeyi biliyoruz ama hiçbir şey yaşamıyoruz. Anlam, yalnızca kim olduğunun psikolojik yapısı için anlamlıdır. Zihnin anlam istiyor. Bu hayatın doğası, burada bir milyon yıl yaşarsan, seni yine de heyecanlandırabilir ve sen de dahil olabilirsin. Ona ne kadar yakından ve yakından bakarsan, seni o kadar çok şaşırtacaktır. İçindeki hayat, ÖZün, ruhun anlam aramıyor; onun deneyim bolluğuna ihtiyacı var. Önce onu bul, sonra tüm bu sorular buharlaşıp gidecek. O olmadan soru sormaya devam edip durursun çünkü anlam arayışında olan zihninin düzleminde ve güdümünde duruyorsun demektir. 

Sercan'ın Notu:

Ama O'nu bulursan,  ÖZüne varırsan, ruhuna kavuşursan, her tecrübe de O'nu görür, O'nu duyar, O'nu hissedersen... ALLAH der, sadece yaşarsın... OH BE!... Burası böyle çoooook güzel!

Blogger tarafından desteklenmektedir.